P. O‘Wardo atlyginimas sukėlė diskusiją lenktynininkų tarpe


© Penske Entertainment: Joe Skibinski
Į viešumą patekus informacijai apie Patricio O‘Wardo atlyginimą, kilo diskusija „IndyCar“ lenktynininkų tarpe.
Apie meksikiečio naują sutartį su „McLaren“ ir jo atlyginimą daugelis sužinojo viešumoje pasirodžius informacijai apie Alexo Palou ir „McLaren“ teismo dokumentus, kuriuose teigiama, kad dėl netikėto ispano sprendimo, ekipa buvo priversta derėtis dėl naujos sutarties su P. O‘Wardu.
Teismui skirtuose dokumentuose rašoma, kad su meksikiečiu buvo pratęsta sutartis, pagal kurią jis 2026 m. gaus 4 mln. JAV dolerių, o 2027 m. – 4,2 mln. Sportininkui taip pat bus išmokėta 2 mln. dolerių premija.
„Būtų buvę šaunu, jei būtų buvusi nutenkinta informacija apie visų lenktynininkų atlyginimus. Toks variantas būtų buvęs idealus“, - sakė P. O‘Wardas.
Sužinoję, kiek ateityje uždirbs varžovas, savo nuomonę apie tai išreiškė keli „IndyCar“ čempionato lenktynininkai.
„Na, su premija bus daugiau nei 5 milijonai dolerių. Bet tai tik skaičius“, - sakė praėjusį savaitgalį St. Petersburgo trasoje surengtose lenktynėse nugalėjęs Josefas Newgardenas. „Akivaizdu, kad gerėja situacija kai kuriuose šio sporto segmentuose. Dėl to nėra jokių abejonių. Ir tai teikia vilčių visiems. Manau, kad „IndyCar“ yra puikioje padėtyje, matau, kad komandos yra puikioje padėtyje, ir manau, kad tai naudinga visiems. Nemanau, kad nauja O‘Wardo sutartis kam nors kenkia.“
Kitas „IndyCar“ lenktynininkas Grahamas Rahalas, kuris per savo karjerą taip pat yra iškovojęs keturias pergales, socialiniuose tinkluose rašė: „Juokinga, kokie skirtingi yra mūsų baziniai atlyginimai, bet tai yra gerai.“
„Iš to, ką žinau ir mačiau, palyginti su visomis kitomis komandomis, „McLaren“ mokamas atlyginimas yra anomalija. Aš tikrai nežinau, kaip tai veikia, bet tai priklauso ne nuo manęs. Turiu omenyje, kad kai kurioms komandoms tai beveik metinis biudžetas.“
„Džiugu dėl Pato. Tai naudinga jam ir tai gerai sportui. Kai atėjau į šį sportą 2007 m., buvo daug vaikinų, kurie visai nieko neuždirbo ir negalėdavo kasmet apmokėti draudimo sąskaitų. Bet dabar viskas keičiasi teisinga linkme. Tikiuosi, kad rinka pasikeis ir padėtis bus dar geresnė.“
Pats P. O'Wardas abejoja, kad jo atlyginimas yra didžiausias čempionate. Meksikietis mano, kad didesnius atlyginimus turėtų gauti čempionai Scottas Dixonas, Josefas Newgardenas, Willas Poweris ir Alexas Palou.
„Yra keletas kitų žmonių, kurių atlyginimai yra gerokai didesni“, - sakė P. O'Wardas. „Žinau, kad į viešumą pateko informacija tik apie mano atlyginimą, bet jis tikrai nėra didžiausias. Tuo pačiu tai parodo, kad situacija čempionate yra gera.“
P. O‘Wardo komandos draugas Alexanderis Rossi sakė, kad nors daugumos dalyvių atlyginimai „yra žinomi sportininkų tarpe“, viešumoje pasirodžiusi informacija bus naudinga daugeliui.
„Manau, kad tai parodo „IndyCar“ lenktynininkų vertę“, - sakė A. Rossi. „Tai parodo, kad komandos vertina vaikiną, kuris gali išvažiuoti į trasą ir atlikti darbą. Tai daug ką pasako apie sportininkų rinką. Taigi, jis atliko labai gerą darbą. Jis to nusipelnė.“
„Andretti“ komandos savininkas Michaelas Andretti sakė, kad kylantys atlyginimai rodo, kad pats „IndyCar“ čempionatas kyla į aukštesnį lygį.
„Šiuo metu lenktynininkams tai tikrai naudinga“, - kalbėjo M. Andretti. „Neprieštarauju, kad šiems vaikinams būtų mokama tiek, kiek galime sau leisti mokėti. Norėčiau, kad jie uždirbtų po 10 mln. dolerių per metus, bet tai turi būti pateisinama.“
A. Rossi priminė, kad automobilių sportas yra vienintelis, kuriame sportininkas gali nusipirkti vietą čempionate.
„Tai vienintelė sporto šaka pasaulyje, kurioje gali nusipirkti vietą čempionate. Žmonės nenori, kad tokie dalykai egzistuotų“, - sakė A. Rossi. „Juk negalite sumokėti tam tikros sumos pinigų tam, kad taptumėte „Packers“ komandos (NFL) žaidėju. Ten visi gauna pinigus už darbą, o automobilių sporte taip nėra. Dėl to, jog šiame sporte vieni gauna atlyginimus, kiti – ne, o dar kiti patys moka už vietą, visada buvo tarsi tabu apie tai kalbėti.“