P. Windsoras: F. Massos atvejis gali paskatinti prisiminti 2021 m. F-1 finalą

automotosport.lt

3/18/2024

Lewisas Hamiltonas Mercedes Formulė-1
Lewisas Hamiltonas Mercedes Formulė-1

© Wolfgang Wilhelm for Mercedes-Benz AG

F-1 žurnalistas Peteris Windsoras mano, kad Felipe Massos sėkmė teisme dėl 2008 m. Singapūro GP lenktynių, gali paskatinti imtis veiksmų dėl to, kas įvyko 2021 „Formulės-1“ finale Abu Dabyje.

Praėjusią savaitę paaiškėjo, kad minėtasis F. Massa pateikė ieškinį FIA ir FOM dėl 2008 m. Singapūro GP lenktynių, kuriose buvo tyčia sukelta avarija, bet varžybų rezultatai nebuvo anuliuoti.

Tai, jog buvęs F-1 lenktynininkas ėmėsi veiksmų dėl to, kas įvyko prieš daugiau nei 10 metų, paskatino kalbas, jog sėkmės atvejų, „Mercedes“ ir Lewisas Hamiltonas gali imtis veiksmų dėl to, kas nutiko 2021 m. sezono finale, kai FIA lenktynių teisėjas padarė „žmogišką klaidą“.

P. Windsoras teigia, kad 2008 m. lenktynės Singapūre ir 2021 m. varžybos Abu Dabyje turi panašumų - jų įvykiai turėjo įtakos tam, kas tapo čempionu.

„Kaip dėl 2021 m. įvykusių lenktynių Abu Dabyje? Tai buvo didžiulė klaida, padaryta netinkamu metu, dėl kurios Maxas Verstappenas tapo pasaulio čempionu. Tai buvo vienų lenktynių klaida, bet dėl to Maxas tapo čempionu“, - kalbėjo P. Windsoras.

„Taigi, remiantis tuo, ką Felipe daro dėl 2008 m. lenktynių Singapūre, tikrai galime daug daugiau diskutuoti apie tai, kas nutiko 2021 m. Abu Dabyje. Mano nuomone, paskutinis ratas neturėjo būti įskaitytas, o Lewisas turėjo laimėti tas lenktynes ir tapti pasaulio čempionu.“

„Jūs negalėtumėte spaudos konferencijoje apie tai paklausti Lewiso, nes jis niekada sąžiningai neatsakytų. Tai labai hipotetinis klausimas ir jis nenori vėl eiti tais keliais. Bet jei pasakytumėte Lewisui Hamiltonui: „Jei 2008 m. titulas atitektų Felipei Massai, bet susigrąžintum 2021 m. titulą, ar sutiktum su tokiu variantu?“ Manau, kad jis būtų labai tuo patenkintas.“

„Nesakau, kad jis nenorėjo nugalėti 2008 m., nes 2008 m. jis pasirodė tikrai puikiai, tačiau tai buvo visai kitokios aplinkybės ir jis žino, kaip gerai tais metais važiavo Felipe ir koks jis tuomet buvo konkurencingas. Tai buvo labai, labai artima kova.“

P. Windsoras pridūrė, kad tokių atvejų, kai suklydo teisėjai, buvo ir daugiau. Kaip pavyzdį jis pateikė 2018 m. Kanados GP lenktynes, kur finišo vėliava buvo pamojuota per anksti.

„Manau, kad tai gana svarbi naujiena ir įdomus precedentas, kuriuo gali būti pasinaudota analizuojant kitas lenktynes. Tiesiog galvoju ir apie kitus dalykus, kuriuos FIA padarė per daugelį metų, pavyzdžiui apie 2018 m. Kanados GP, kai tas supermodelis pradėjo mojuoti finišo vėliava netinkamu laiku.“

„Jei neklystu, dėl tos klaidos buvo anuliuoti keli lenkimai, nes lenktynės tiesiog baigėsi anksčiau nei turėjo. Prisimenu, kad Danielis Ricciardo, kuris tuo metu atstovavo „Red Bull“ komandai, įveikė greičiausią ratą, bet šis rezultatas vėliau buvo anuliuotas. Tas pats nutiko ir su vienu lenkimu, kuriame sudalyvavo Kevinas Magnussenas.“

„Įvyko daug keistų, neatleistinų dalykų, susijusių su sporto administravimu ir teisingu jo vykdymu. O šis Massos atvejis yra pirmas kartas, kai lenktynininkas nusprendė taip pasielgti.“