Patvirtinta – WRC atsisako hibridinių sistemų

Arūnas Brasas

11/15/2024

Toyota WRC ralis
Toyota WRC ralis

© Toyota Gazoo Racing

Pasaulio ralio čempionatas (WRC) paskelbė, kad nuo kitų metų „Rally1“ automobiliuose nebebus naudojamos hibridinės sistemos.

Informacija apie tai, kad gali būti atsisakyta minėtų sistemų buvo pasirodžiusi dar metų pradžioje. Vėliau buvo nuspręsta prie jų likti, tačiau po penktadienį įvykusio FIA Pasaulės automobilių sporto tarybos posėdžio buvo pritarta sprendimui atsisakyti hibridinių sistemų WRC automobiliuose. Toks sprendimas buvo priimtas dėl išaugusių išlaidų.

Hibridinių sistemų eksploatacijos kaštai išaugo po to, kai „Compact Dynamics“, oficialus sistemų tiekėjas, rugsėjį per Akropolio ralį Graikijoje įvedė naujas saugos taisykles. Bendrovė nurodė, kad visos hibridinės sistemos turi būti išardytos ir grąžintos į gamyklą pilnam remontui, jei patirs tris smūgius virš 15G arba vieną virš 25G. Anksčiau šios sistemos galėjo būti perkraunamos vietoje, ralio metu.

Po tokio sprendimo „M-Sport“ išreiškė susirūpinimą dėl „Rally1“ programos tęstinumo. O šis klausimas vėliau buvo aptartas su visomis suinteresuotomis šalimis.

FIA technikos ir saugos direktorius Xavieras Mestelanas-Pinonas pareiškė, kad dabartinės sistemos, kurias tiekia „Compact Dynamics“, „nebėra geriausias sprendimas WRC interesams“.

„Po išsamių diskusijų su suinteresuotomis šalimis tapo aišku, kad tęsti „plug-in“ hibridinių sistemų naudojimą pagal esamą tiekimo sutartį nebėra tikslinga FIA pasaulio ralio čempionato interesams“, - sakė jis.

„Dabar galime judėti pirmyn, stiprindami WRC ir derindami technologinius sprendimus su perspektyvomis, numatytomis 2027 m. techniniams reglamentams.“

„Atsakingai reaguodami į šių laikų iššūkius, dar kartą pabrėžėme čempionato gebėjimą prisitaikyti neprarandant sporto reginio kokybės. Taip pat džiaugiamės, kad 100 proc. tvaraus kuro naudojimas išlieka kertiniu akmeniu čempionato įsipareigojimui mažinant poveikį aplinkai.“

Siekiant išlaikyti tą patį galios ir masės santykį kaip 2024 m., „Rally1“ automobilių minimalus svoris bus sumažintas nuo 1260 kg iki 1180 kg, o oro ribotuvas sumažintas nuo 36 mm iki 35 mm.