„Peugeot“ pristatė atnaujintą 9X8 automobilį

Arūnas Brasas

3/25/2024

Peugeot 9X8 WEC
Peugeot 9X8 WEC

© Stellantis / Peugeot

„Peugeot“ šiandien pristatė savo atnaujintą 9X8 automobilį, kuris, priešingai nei jo pirmtakas, turi galinį sparną.

Besiruošdamas antram šių metų pasaulio ištvermės lenktynių čempionato (WEC) etapui Imolos trasoje, Italijoje, prancūzų automobilių gamintojas šiandien internete pasidalino atnaujinto „Hypercar“ klasės automobilio nuotraukomis.

Ankstesnis prancūzų automobilis išsiskyrė tuo, jog neturėjo galinio sparno. Tačiau gamintojas šios koncepcijos atsisakė. Technikos direktoriaus Olivier Jansonnie teigimu, tai buvo neišvengiama LMH padangų matmenis reglamentuojančių taisyklių pakeitimo pasekmė.

Kurdama pirmąjį 9X8, „Peugeot“ pasirinko 31 cm pločio priekines ir galines padangas, kaip iš pradžių buvo reikalaujama pagal taisykles. O naujojo automobilio priekinės padangos yra 29 cm, o galinės - 34 cm pločio, kaip ir kitų „Hypercar“ klasės automobilių.

„Anksčiau taisyklėse buvo reikalaujama 31/31 - vienodo pločio padangų priekyje ir gale, o vėliau buvo leista naudoti 29/34“, - sakė O. Jansonnie.

„Tuo metu, kai 2022 m. buvo priimtas šis sprendimas, mums buvo per vėlu perdaryti savo automobilį, nes norėjome, kad automobilis būtų paruoštas 2022 m. lenktynėms Monzoje. Dabar turime tokią galimybę ir nusprendėme rinktis kitokių matmenų padangas, nes žinojome, kad tai turi daugiau potencialo.“

„Tada pritaikėme automobilio aerodinamiką pagal naujas padangas, pakeitėme svorio pasiskirstymą, kad jis būtų daug labiau į galą nei ankstesnėje automobilio versijoje. Dėl to pasikeitė aerodinaminis balansas. Ant automobilio atsirado galinis sparnas. Taigi, viskas yra susiję. Pridedamas galinis sparnas, kad aerodinaminis balansas būtų nukreiptas labiau į galą. Taip sukuriama daugiau prispaudžiamosios jėgos iš viršaus.“

O. Jansonnie pridūrė, kad dėl patikimumo taip pat buvo atnaujintas variklis ir pavarų dėžė, kuri dabar yra 3-4 kg sunkesnė.

„Kai kūrėme ankstesnę automobilio versiją, labai atsargiai vertinome svorį virš galinės ašies, nes norėjome jį kuo geriau paskirstyti. Bet dabar gale esančių komponentų svorio mažinimas kelia mažiau rūpesčių. Dėl patikimumo, galėjome padidinti pavarų dėžės ir variklio svorį.“