„Pirelli“ užbaigė pirmuosius „MotoGP“ padangų bandymus Misano trasoje
Arūnas Brasas
9/16/2025


© Pirelli
„Pirelli“ antradienį Misano trasoje už uždarų durų surengė pirmuosius „MotoGP“ padangų bandymus ir liko patenkinta pasiektais rezultatais.
Važiavimuose dalyvavo visų penkių gamintojų bandytojai: Augusto Fernandezas („Yamaha“), Dani Pedrosa („KTM“), Takaaki Nakagami („Honda“), Lorenzo Savadori („Aprilia“) ir Michele‘is Pirro („Ducati“).
Surengusi bandymus „Pirelli“ pradėjo pasiruošimą 2027 metams, kai taps vienintele padangų tiekėja, pakeisdama „Michelin“.
Kadangi naujos kartos motociklų su 850 cm³ varikliais trasoje naudoti dar negalima, antradienį vykusių važiavimų metu buvo naudojami dabartinių motociklų prototipai.
Siekiant imituoti pokyčius, kurie įsigalios nuo 2027-ųjų, motociklai buvo naudojami be važiuoklės aukščio reguliavimo sistemų, sumažintos galios, taip pat pritaikyta atitinkama aerodinamika, kad jų charakteristikos ir našumas būtų kiek įmanoma panašesni į motociklų, kurie bus naudojami nuo 2027 m., konfigūraciją.
Kiekvienas sportininkas gavo po penkis padangų komplektus – dvi skirtingas priekinių ir tris galinių versijas – visos 17 colių skersmens.
Nors rato įveikimo laikai nebuvo paskelbti, į programą buvo įtraukta sprinto lenktynių simuliacija.
„Pirelli“ motociklų lenktynių padalinio direktorius Giorgio Barbier teigė:
„Bandymai Misano trasoje buvo pirmasis žingsnis mūsų sugrįžimo į pasaulio čempionatą kelyje. Esame labai patenkinti tiek puikiu bendradarbiavimu tarp mūsų inžinierių ir visų komandų bei bandytojų, tiek bandymų rezultatais.“
„Bandymai vyko pagal planą. Jų metu buvo atlikta ir sprinto lenktynių simuliacija, o pirmieji atsiliepimai teikia daug vilčių. Šių bandymų metu surinkome daugybę duomenų, kurie bus analizuojami tęsiant „Pirelli“ „MotoGP“ padangų vystymą.“
„Labiausiai įvertintos savybės neabejotinai yra sukibimas, padangų sušilimo greitis ir pasitikėjimas.“
G. Barbier teigimu, naujosios „MotoGP“ padangos bus gaminamos „Pirelli“ gamykloje Breuberge, Vokietijoje, naudojant „esamas technologijas ir gamybos procesus“.
„Nusprendėme į „MotoGP“ žengti su ta pačia filosofija, kuri mus visada lydėjo motociklų sporte: padangos turės būti skirtos išskirtinai „premier“ klasei, nes to reikalauja reglamentas.“
„Taip pat norime išnaudoti turimas technologijas ir procesus, siekdami trigubo tikslo – padaryti mūsų dalyvavimą šiame čempionate tvarumo pavyzdžiu sporte, užtikrinti aukštą kokybę ir vienodą produkto konstrukciją.“
„Galiausiai norime perkelti technologijas bei žinias, kurias išvystysime „MotoGP“, į padangas, skirtas naudojimui keliuose, kad iš to naudos gautų motociklininkai visame pasaulyje.“
Kiti „Pirelli“ padangų bandymai yra suplanuoti lapkričio mėnesį, po šių metų sezono finalo Valensijos trasoje.