Po Monako GP lenktynių C. Sainzas ragina FIA imtis veiksmų
Arūnas Brasas
5/26/2025


© Williams Racing
„Williams“ komandos sportininkas Carlosas Sainzas mano, kad tokie atvejai, kai lenktynininkai tyčia važiuoja lėčiau, kad susikurtų sau ar komandos draugui palankesnes sąlygas, prilygsta lenktynių manipuliavimui, todėl ispanas ragina FIA ieškoti sprendimo, kaip ateityje tam užkirsti kelią.
Praėjusį sekmadienį Monake vykusių varžybų metu „Racing Bulls“ buvo pirmoji komanda, įvykdžiusi privalomų dviejų sustojimų taisyklę. Tai padaręs italų ekipos sportininkas Liamas Lawsonas tyčia važiavo lėčiau, kad sulaikytų visus už jo važiuojančius sportininkus ir taip sudarytų kuo didesnį laiko tarpą komandos draugui Isackui Hadjarui, kad šis, atlikęs sustojimus, grįžtų į trasą kuo geresnėje pozicijoje.
„Williams“ lenktynininkai buvo vieni iš tų, kuriuos sulaikė L. Lawsonas. Tiesa, vėliau britų ekipa pati taikė tokią pačią taktiką, kad jos abu sportininkai finišuotų pirmame dešimtuke ir iškovotų taškų.
Nors C. Sainzui tokia taktika buvo naudinga, ispanas nėra patenkintas tuo, jog taisyklės nedraudžia komandoms taip elgtis.
„Visų pirma tapome Lawsono veiksmų aukomis – jis sugebėjo Isackui prarasti 40 sekundžių, todėl šis galėjo atlikti du sustojimus ir grįžęs į trasą prieš mus finišuoti šeštas“, – sakė C. Sainzas. „Kadangi tapome tokios situacijos aukomis, turėjome patys pasielgti taip pat kaip Lawsonas, tiek aš, tiek Alexas, kad užtikrintume, jog abu automobiliai patektų į pirmąjį dešimtuką ir iškovotume taškus.“
„Tai daryti tikrai nebuvo malonu. Sportas turėtų į tai įsigilinti. Galiausiai važiuoji dviem ar trimis sekundėmis lėčiau nei gali automobilis. Tai yra lenktynių ir jų rezultatų manipuliavimas.“
„Turėtume rasti būdą, kaip tam užkirsti kelią ateityje, nes manau, kad su kiekvienais metais tokių atvejų tik daugėja ir tai tampa tendencija pastaraisiais metais.“
„Kita vertus, galbūt du privalomi sustojimai suteikė intrigos, bet tuo pačiu mus privertė du kartus važiuoti labai lėtai, o tai sportui tikrai nėra naudinga.“
C. Sainzas sakė, kad tokia situacija nebuvo naujos, privalomų dviejų sustojimų, taisyklės pasekmė.
„Manau, kad turime labiau pažvelgti į paties sporto esmę. O sporto esmė, mano nuomone, neturėtų būti lenktynių rezultatų manipuliavimas“, – kalbėjo ispanas.
„Anksčiau už lenktynių manipuliavimą būdavo skiriamos didžiulės baudos, aš tai atsimenu. Šiuo atveju mes nesukeliam avarijų, bet važiuojame taip lėtai, kad iš esmės manipuliuojame lenktynėmis. Akivaizdu, kad tai leidžiama, tad viskas gerai, bet vis tiek reikia rasti sprendimą.“
„Nemeluosiu, esu praeityje tuo pasinaudojęs. 2019 m. Lando tai padarė dėl manęs ir aš su „McLaren“ finišavau šeštoje vietoje. Taigi, Monake tai vyksta jau daugelį metų. Tai leidžiama. Vieną kartą pats dėl to nukentėjau, kitą – tuo pasinaudojau. Bet aš tiesiog nenoriu, kad sportas leistų tai daryti. Reikia rasti sprendimą, kad Monake tai nebebūtų leidžiama daryti.“