Po pernai įvykusių avarijų – pokyčiai Melburno trasoje

Arūnas Brasas

1/31/2025

Formulė-1 Australija
Formulė-1 Australija

© LAT Images / Pirelli

Po pernai įvykusių avarijų, nuspręsta imtis pokyčių Melburno trasos šeštame ir septintame posūkiuose.

2024 m. įvykusiose lenktynėse „Mercedes“ sportininkas George‘as Russellas pateko į incidentą, kai prieš šeštąjį posūkį „Aston Martin“ atstovas Fernando Alonso stabdė anksčiau nei tikėtasi. Dėl to britas išlėkė iš trasos ir patyrė avariją, o po smūgio į saugos barjerą jo automobilis vėl atsidūrė ant važiuojamosios dalies.

Praeityje šeštas ir septintas posūkiai buvo pakeisti, kad sportininkai juos galėtų įveikti greičiau. Tačiau tai kėlė nerimą patiems sportininkams. Toje vietoje pernai avariją patyrė ne tik G. Russellas, bet ir Alexas Albonas iš „Williams“ komandos.

Tarp svarstytų variantų, kaip padaryti minėtą vietą saugesne, buvo kalbama apie posūkių profilio keitimą, kad būtų sumažintas greitis, saugos zonos, kur yra žvyras, išasfaltavimą, arba saugos barjerų koregavimą, kad po smūgio automobiliai vėl neatsidurtų ant važiuojamosios dalies.

FIA nusprendė pasirinkti pastarąjį variantą, tad saugos barjeras kairėje pusėje buvo perkeltas ir pakreiptas kitu kampu.

Federacija trasos savininkams taip pat nurodė atlikti pakeitimus 6 ir 7 posūkių kelkraščiuose – dabar bus naudojamas kelkraštis, kuris yra žemesnis nei trasos paviršius. O. saugos zonoje esantis žvyras nuo šiol bus išpiltas iki pat kelkraščio krašto.

„Po praėjusių metų lenktynių Alberto Parke buvo atlikta įvykių analizė, o kartu su vietos ASN ir „Grand Prix“ organizatoriais patvirtinti keli 6 ir 7 posūkių pakeitimai“, – teigė FIA atstovas.

„Kelkraštis, esantis 6 posūkio pabaigoje ir besitęsiantis iki 7 posūkio pradžios, buvo pakeistas į vieno tipo kelkraštį.“

„Be to, saugos zonoje esantis žvyras dabar tęsiasi iki pat kelkraščio, o 7 posūkio kairėje pusėje esantis barjeras buvo perkeltas ir pakeistas jo profilis, siekiant sumažinti tikimybę, kad automobilis po smūgio neatsidurtų pavojingoje vietoje netoli lenktynių trajektorijos.“

„Šie pakeitimai buvo pasiūlyti remiantis FIA saugumo departamento atlikta nuolatine visų trasų analize, taip pat atsižvelgus į sportininkų ir komandų atsiliepimus. Jie skirti pagerinti saugumą, išlaikant posūkio dinamiką ir įdomias lenktynes.“