„Porsche“ oficialiai pristatė „911 GT3 R Evo“

Arūnas Brasas

8/8/2025

Porsche 911 GT3 R Evo
Porsche 911 GT3 R Evo

© Porsche AG

„Porsche“ oficialiai pristatė „Type-992“ 911 GT3 R „Evo“ automobilio versiją, kurią klientai galės įsigyti ir dalyvauti lenktynėse kitais metais.

Nuo savo debiuto 2023 metais dabartinė „Porsche“ GT3 platformos versija pasiekė reikšmingų laimėjimų visame pasaulyje – įskaitant dvi pergales 24 valandų trukmės Le Mano lenktynėse LMGT3 klasėje bei čempionų titulus IMSA ir Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC).

Atnaujinta versija, pirmą kartą pristatyta dar balandį, gamintojo teigimu buvo patobulinta „daugybėje svarbių sričių“. Pagrindinis dėmesys buvo skirtas pakabos ir aerodinamikos optimizavimui, siekiant pagerinti valdymą, ypač „gentleman“ kategorijos vairuotojams.

Tarp pakeitimų – naujų angų viršutiniuose priekinių ratų arkų šonuose įrengimas bei atnaujinta priekinė pakaba. Viso to rezultatas – labiau nuspėjamas automobilio elgesys stabdymo metu.

Be atnaujintos „Bosch“ ABS sistemos, „Porsche“ įdiegė papildomą skysčio aušinimo sistemą vairo stiprintuve. Taip pat pridėti nauji keraminiai ratų guoliai ir modifikuoti centriniai kaiščiai, palengvinantys naujų pusašių montavimą.

Patobulinta ir lenktynininkui skirta ventiliacijos sistema – pagerinta oro cirkuliacija salone, o nauja „Remote Logger Unit USB“ sistema leidžia visus važiavimo duomenis saugoti USB laikmenoje.

„911 GT3 R Evo“ kaina – 573 tūkst. eurų be PVM ir papildomos įrangos. „Porsche“ ketina pasiūlyti apie 60 atnaujinimo rinkinių esamiems automobiliams, kurių pradinė kaina – 41 500 eurų.

Gamintojas taip pat siūlo kelis papildomus paketus: jutiklių paketą, ištvermės paketą, „pit lane link“ paketą ir kameros paketą. Be to, komandos gali pasirinkti specialią įrangą, pritaikytą konkretiems čempionatams.

„911 GT3 R Evo“ kūrimas prasidėjo 2024 m. rugpjūtį, o bandymai vyko „Porsche“ Veisacho bazėje ir tokiose trasose kaip Sebringas, Paul Ricardas, Spa-Francorchamps bei Nordschleife.

Nors klientams automobilio pristatymas numatytas prieš 2026 m. sezoną, jis jau spėjo debiutuoti varžybose – balandį „Michelin 12H Spa-Francorchamps“ lenktynėse jis finišavo antras bendroje įskaitoje.

„Šio atnaujinimo pagrindas – optimizavimas. Maži pakeitimai gali duoti didelį efektą, jei jie paremti tvirtu, patikrintu pagrindu“, – sakė Sebastianas Golzas, „Porsche 911 GT3 R“ projekto vadovas.

„Vairuotojų atsiliepimai po pirmojo starto balandžio mėnesį patvirtino mūsų pasirinktą kryptį. Esame įsitikinę, kad ši evoliucija leis mūsų klientų komandoms ir toliau sėkmingai kovoti dėl pergalių visame pasaulyje.“