„Porsche“ pristatė vienetinį, paprastiems keliams pritaikytą „963 RSP“

Arūnas Brasas

6/6/2025

Porsche 963 RSP
Porsche 963 RSP

© Porsche AG

„Porsche“ pristatė vienetinį, paprastiems keliams pritaikytą LMDh automobilio variantą, pavadintą „963 RSP“.

Automobilis oficialiai buvo pristatytas penktadienį, prieš kitą savaitę vyksiančias 24 valandų Le Mano lenktynes. „963 RSP“ - tai modifikuota ant „Multimatic“ važiuoklės sukurto LMDh automobilio versija, skirta paminėti 50-ąsias metines nuo to momento, kai buvo sukurta paprastiems keliams skirta „Porsche 917“ versija.

Santrumpa „RSP“ automobilio pavadinime reiškia Rogerį Searle’ą Penskę. Būtent šio 88 metų amerikiečio vadovaujama organizacija yra atsakinga už „Porsche“ sporto programą, vykdomą IMSA ir WEC čempionatuose.

Pristačius automobilį su juo buvo atliktas demonstracinis važiavimas keliais netoli Le Mano. Jį vairavo praeityje garsiosiose lenktynėse ne kartą nugalėjęs Timo Bernhardas.

Pasak „Porsche“, šis projektas buvo bendradarbiavimo tarp „Porsche“, „Porsche Penske Motorsport“ ir „Porsche Cars North America“ (PCNA) rezultatas. O idėja sukurti tokį automobilį kilo per susitikimą „Road Atlanta“ trasoje, kuriame dalyvavo PCNA prezidentas ir generalinis direktorius Timo Reschas, „Porsche Motorsport“ viceprezidentas Thomas Laudenbachas bei „Porsche Penske Motorsport“ LMDh gamyklinės programos direktorius Ursas Kuratle.

„Visa tai prasidėjo kaip „o kas, jeigu…?“. Tai projektas, kurį kūrė mažytė entuziastų komanda iš „Penske“ ir „Porsche“, kuri įsivaizdavo 963 versiją, kuo labiau atitinkančią „Count Rossi 917“ dvasią ir išvaizdą“, – sakė „Porsche Cars North America“ prezidentas ir generalinis direktorius Timo Reschas, kuriam ir kilo tokia idėja.

„917 automobilis buvo tikras lenktynių automobilis, vėliau pritaikytas paprastiems keliams. Tad mes laikėmės to paties požiūrio kurdami „963 RSP“. Jame panaudotos pačios aukščiausios kokybės medžiagos, tačiau po kėbulu tai tikras lenktynių automobilis.“

Kad „963“ taptų tinkamas važiuoti paprastu keliu, jį reikėjo stipriai modifikuoti, o tikslas buvo sukurti automobilį, kuo artimesnį originaliam 917, kurio viena iš versijų praeityje taip pat buvo pritaikyta paprastiems keliams.

„963 RSP“ buvo nudažytas, o ne apklijuotas plėvele. Pagal „Porsche“ muziejaus Štutgarte archyvuose saugomus duomenis, dažymui buvo pasirinkta „Martini Silver“ spalva, o pabaigoje padengtas trijų sluoksnių lakas.

Smulkios detalės, tokios kaip vyriai ir galinio sparno tvirtinimai, nudažyti pusiau matine juoda spalva, o gale pritvirtintas 3D spausdintuvu atspausdintas „963 RSP“ ženkliukas.

Nuo kėbulo buvo pašalinti tam tikri elementai, kurie pagal taisykles yra privalomi ant lenktynėms paruošto automobilio. Taip pat priekyje ir gale sukurtos vietos, skirtos numeriams pritvirtinti.

Automobilio salone - rudos odos ir „Alcantaros“ apmušalas, dengiantis sėdynę, kojų atramas, stogo apdailą, statramsčius bei vairą. Kaip unikalų akcentą, inžinieriai pridėjo nuimamą, su 3D spausdintuvu pagamintą puodelio laikiklį.

Galiausiai buvo būtina atlikti ir kelias mechanines modifikacijas, kad su „963 RSP“ būtų galima važiuoti viešaisiais keliais.

Važiuoklės aukštis buvo pakeltas iki maksimalaus lygio, o reguliuojami „Multimatic DSSV“ amortizatoriai nustatyti į švelniausią režimą, kad važiavimas būtų kuo patogesnis.

Taip pat buvo modifikuota elektronikos valdymo sistema, kad būtų galima naudoti posūkių signalus ir reguliuoti priekinius žibintus.

Modifikavus kėbulą, buvo sumontuotos šlapiai dangai skirtos „Michelin“ padangos. O kalbant apie jėgainę, inžinieriai atliko tam tikrus pakeitimus, kad galios perdavimas būtų tolygesnis ir labiau tinkamas važiuojant paprastu keliu. Taip pat reikėjo atlikti tam tikrus pokyčius, kad į automobilį būtų galima pilti paprastą benziną. „Porsche“ teigimu, tai padaryti buvo didelis iššūkis.

Automobilis bus eksponuojamas „Circuit de La Sarthe“ trasoje Le Mano lenktynių savaitgalio metu, o po to grįš į „Porsche“ muziejų. Liepos mėnesį jis kartu su „917“ modeliu pasirodys „Goodwood Festival of Speed“ renginyje.

„Porsche“ teigimu, nors „963 RSP“ ir yra paruoštas važiavimui paprastais keliais, jis nėra homologuotas kaip serijinis modelis, tad liks kaip vienetinis kūrinys.