Prieš lenktynes Kinijoje, „Pirelli“ padidino minimalų padangų slėgį
Arūnas Brasas
3/21/2025


© Getty Images / Haas F1 Team
Prieš pirmąsias šio savaitgalio Kinijos GP lenktynes, sprinto varžybas, „Pirelli“ nusprendė padidinti minimalų padangų slėgį.
Po praėjusių metų lenktynių trasa buvo perasfaltuota. Jos danga dabar yra žymiai lygesnė, todėl posūkiuose pasiekiami didesni greičiai. Penktadienį surengtoje sprinto kvalifikacijoje nugalėjęs Lewisas Hamiltonas vieną ratą įveikė per 1 min. 30,849 sek. ir taip pagerino trasos rekordą.
Prieš pirmuosius važiavimus „Pirelli“ jau padidino minimalų padangų slėgį – 1 psi galinėms ir 0,5 psi priekinėms padangoms, atitinkamai iki 23 psi ir 26,5 psi. O po šiandien įvykusių važiavimų buvo nuspręsta jį dar kartą padidinti iki 24 psi ir 27,5 psi.
Padangų gamintojos „Pirelli“ inžinierius Simone Berra teigė, kad dėl lygesnio ir mažiau abrazyvaus trasos dangos paviršiaus stipriai pasikeitė sukibimo savybės.
„Retai matome tokį reikšmingą rato įveikimo laikų pagerėjimą“, - kalbėjo specialistas. „Kadangi trasoje sukibimas gerėja, tikėtina, kad laikai rytoj dar labiau sumažės. Be to, turime nepamiršti, kad dėl nelygumų trūkumo komandos galėjo nuleisti automobilius žemiau, taip dar labiau pagerindamos jų našumą.“
Kai kurie lenktynininkai įspėjo, kad dėl padangų grūdėtumo, su kuo buvo susidurta pirmuose važiavimuose, jie turės atsargiau elgtis su padangomis, dėl to lenktynės gali būti nuobodokos.
S. Berra patvirtino, kad „Pirelli“ „pastebėjo reikšmingą grūdėtumą ant kairės priekinės padangos, dėl ko sumažėjo našumas, tačiau neturėjo didelės įtakos padangų nusidėvėjimui.“
Jo teigimu, sprinto lenktynės komandoms bus gera proga tinkamai įsivertinti, kokias padangas naudoti „Grand Prix“ varžybose.
„Vidutinės ir minkštos sudėties padangų degradacija atrodo gana didelė – apie dvi–tris dešimtąsias sekundės dalis per ratą. Tai viena iš priežasčių, kodėl visos komandos nusprendė pasilikti abu kietos sudėties padangų komplektus sekmadieniui“, – sakė jis.
„Rytojaus sprinto lenktynės bus puiki proga visiems atlikti ilgesnius važiavimus ir gauti aiškesnį vaizdą dėl strategijos. Tiesa, degalų kiekis nebus toks didelis kaip pagrindinėse lenktynėse. Teoriškai labiausiai tikėtinas pasirinkimas trumpoms lenktynėms yra vidutinės sudėties padangos. Pernai George’as Russellas gana neblogai pasirodė su minkštosiomis, tačiau sunku įsivaizduoti, kad kas nors rytoj bandytų padaryti tą patį.“