Prieš palikdamas „Red Bull“, A. Newey pastebėjo automobilio problemas


© Pirelli
Buvęs „Red Bull“ specialistas Adrianas Newey teigia, kad dar prieš palikdamas komandą buvo susirūpinęs dėl automobilių tobulinimo krypties.
Komanda pernai laimėjo septynis iš pirmųjų dešimties etapų, tačiau per likusią sezono dalį iškovojo vos dvi pergales, o kovoje dėl konstruktorių įskaitos nugalėtojos titulo nusileido „McLaren“ ir „Ferrari“ ekipoms.
Visas komandos pergales iškovojo čempiono titulą lenktynininkų įskaitoje apgynęs Maxas Verstappenas, o jo komandos draugas Sergio Perezas liko tik aštuntas.
Praėjusių metų gegužę „Red Bull“ paskelbė, kad A. Newey paliks komandą metų pabaigoje. Dėl to jo veikla buvo apribota. Tai sutapo su komandos rezultatų nuosmukiu, tačiau A. Newey teigia, kad dėl konkurencingumo stokos jis ėmė nerimauti gerokai anksčiau.
„Akivaizdu, kad „McLaren“ ir „Ferrari“ tobulino savo automobilius ir atliko labai gerą darbą“, – duodamas interviu „Auto Motor und Sport“ sakė A. Newey. „Tačiau, kiek pats pastebėjau, 2024 m. „Red Bull“ automobilis bei 2023 m. bolidas sezono pabaigoje, tapo vis sunkiau valdomi.“
„Žinoma, Maxas galėjo su tuo susitvarkyti. Tai nebuvo jam paranku, bet jis galėjo prisitaikyti, o Checo – ne. Todėl dar 2023 m. pastebėjome vis didėjantį rezultatų skirtumą tarp komandos draugų – Maxo ir Checo.“
„Tai tęsėsi ir 2024 m. pradžioje, tačiau automobilis vis dar buvo pakankamai greitas. Man tai kėlė nerimą, bet panašu, kad organizacijoje nebuvo daug žmonių, kuriuos tai jaudintų.“
A. Newey mano, kad buvę jo kolegos nesuprato, jog tobulinant „RB20“, reikėjo pasukti kita kryptį.
„Tai nėra kritika, bet kiek galiu spręsti viską vertindamas iš šalies, galbūt „Red Bull“ vaikinai dėl patirties stokos tiesiog toliau judėjo ta pačia kryptimi. O problema darėsi vis didesnė, kol galiausiai net ir Maxui tapo sunku vairuoti.“
Kai M. Verstappenas vis garsiau ėmė skųstis automobiliu, „Red Bull“ bandė spręsti iškilusias problemas keisdama jo nustatymus.
„Nustatymų koregavimai gali maskuoti problemas, bet problema vis tiek lieka. Man nustatymai yra labiau susiję su automobilio charakteristikų optimizavimu, bet nemanau, kad tai yra esminis dalykas. Pagrindinis tikslas – pritaikyti bolido charakteristikas, atsižvelgiant į trasos specifiką.“
Daugelis F-1 komandų pernai susidūrė su sunkumais tobulindamos savo automobilius. A. Newey teigia, kad tai yra dabartinio „žemės efekto“ („ground effect“) reglamento pasekmė.
„Žemės efekto“ automobilis be taip vadinamų „sijonų“, visada bus labai jautrus aerodinaminiams nestabilumams. Kadangi po dugnu generuojamas labai žemas slėgis, o iš šonų patenka daug oro, automobilio dugnui artėjant prie žemės paviršiaus kyla tam tikrų problemų. Bet žvelgiant iš kitos pusės, tai yra geras būdas generuoti prispaudžiamąją jėgą. Visada reikia rasti balansą tarp prispaudžiamosios jėgos ir stabilumo. Tai sudėtinga problema.“