Prieš Singapūro GP lenktynes – įspėjimas apie karščio pavojų
Arūnas Brasas
10/2/2025


© McLaren Racing
Artėjant Singapūro GP lenktynėms, FIA pirmą kartą „Formulės 1“ dalyvius įspėjo apie karščio pavojų, o tai reiškia, kad reikės laikytis tam tikrų taisyklių.
Prognozuojama, kad oro temperatūra tiek šeštadienį, tiek sekmadienį sieks 31 laipsnį šilumos – tai yra FIA nustatyta riba, nuo kurios skelbiamas karščio pavojus. Lenktynių direktorius Rui Marques apie tai komandas informavo ketvirtadienį.
Dabar komandos turi du pasirinkimus: arba jų sportininkai privalo dėvėti kūną vėsinančias liemenes, arba jų automobiliuose turi atsirasti papildomas balastas.
Nepriklausomai nuo to, ar lenktynininkai rinksis dėvėti liemenes, ar ne, taisyklės numato, kad automobiliuose privalo būti sumontuota įranga, reikalinga liemenių veikimui – siurbliai, aušinimo skysčio rezervuaras ir šilumokaitis.
Bet kuris lenktynininkas, nusprendęs nedėvėti liemenės, privalo automobilyje turėti papildomą balastą.
Taisyklėse apie tai rašoma: „Masės skirtumas tarp įprastai naudojamos vairuotojo asmeninės įrangos ir įrangos elementų, kurie yra šios sistemos dalis, turi būti kompensuotas 0,5 kg balastu automobilyje.“
Iš pradžių buvo numatyta, kad vėsinančios liemenės bus privalomos, kai aplinkos temperatūra pasieks 31 laipsnį šilumos, tačiau po bandymų keli lenktynininkai skundėsi, kad jos yra nepatogios. Liemenėse yra vamzdelių tinklas, kuriuo cirkuliuoja aušinimo skystis, dėl to sportininkai jaučia didesnį diskomfortą.
Dėl šios priežasties FIA nusprendė suteikti lenktynininkams galimybę jų nedėvėti, sukurdama balasto taisyklę.
Aušinančių liemenių sistema buvo sukurta po daug diskusijų sukėlusio 2023 m. Kataro GP, kur dėl didelio karščio dalis sportininkų pasijuto blogai ir turėjo kreiptis į medikus.
Kūną aušinančios liemenės jau daugelį metų naudojamos ištvermės lenktynėse, tačiau lenktynininkai vis dar nerimauja dėl svorio ir komforto trūkumo arba juos gąsdina istorijos apie sugedusius šilumokaičius.