Pristatytas naujas elektra ir vandeniliu varomas „MissionH24“ prototipas

AMS

10/11/2023

© Mission H24 / ACO

Šiandien Prancūzijoje surengtoje spaudos konferencijoje buvo oficialiai pristatytas visiškai naujas elektra ir vandeniliu varomas „MissionH24“ prototipas.

Naujasis automobilis sukurtas remiantis ankstesnių H24 ir LMPH2G prototipų technologine pažanga, o jį remia ACO projekto partneriai „TotalEnergies“, „Michelin“, „Symbio“, „Plastic Omnium“, „Richard Mille“, „Dietsmann“ ir „Essilor“.

Pasak „MissionH24“ komandos, jau pasiekta svarbių rezultatų. Šiuo metu baigti naujojo energijos bloko (vandenilio elementų sistemos, rezervuarų, elektros variklių, akumuliatoriaus) moksliniai tyrimai, kūrimas ir patikra. Todėl dabar dėmesys sutelkiamas į pirmojo automobilio gamybą ir siekį pasiekti užsibrėžtą pajėgumo tikslą – kad jis būtų „tarp geriausių GT3 automobilių“.

Naujajame prototipe bus sumontuota „Symbio“ vandenilio elementų sistema, kurioje naudojama „naujos kartos“ daugiapakopė technologija.

Kuro elementą sudaro plokštelės ir membranos, kuriose vyksta elektrocheminė reakcija, gaminanti elektros energiją, šilumą ir vandenį. Didžiausia grynoji galia – 300 kW, tai yra jos galios tankis bus 50 proc. didesnis nei ankstesnės kartos H24 sistemoje.

Automobilyje yra du bakai, kuriuose telpa 7,8 kg (3,9 x2) 700 barų slėgiu veikiančio vandenilio, o bendras svoris yra apie 100 kg. Siekiama, kad automobilis trasoje galėtų įveikti 25-30 minučių trukmės atkarpas ir būtų pripildomas vandeniliu naudojant trasos infrastruktūrą, kurią ACO ir „TotalEnergies“ kuria būsimai H2 kategorijai.

Naujasis prototipas turi vieną didesnio pajėgumo elektra varomą variklį, kuris suka galinius ratus, o tai yra žingsnis į priekį, palyginti su H24 prototipu, kuriame buvo naudojami du silpnesni varikliai. Didžiausia variklio galia – 650 kW (872 AG), o planuojamas svoris – 30 kg, taigi jis būtų 18 kg lengvesnis už dabartinius H24 variklius.

Papildomo svorio ketinama sutaupyti ir dėl naujos 400 kW ličio baterijos, kurios planuojamas svoris – 80 kg.

Tikimasi, kad naujo prototipo važiuoklė bus gerokai lengvesnė (1300 kg) ir siauresnė.

Šiandienos konferencijoje taip pat buvo pristatytas automobilio kūrimo planas. Tikimasi, kad iki kitų metų kovo mėn. bus baigtas kurti naujojo prototipo dizainas, o birželio mėn. bus pristatytas jo maketas. Nuo spalio mėn. bus pradėtas jėgainės surinkimas ir stendiniai bandymai, o nuo 2025 m. sausio mėn. prasidės pirmasis bandymų etapas.