„Red Bull“ komandai skirta piniginė bauda
Arūnas Brasas
10/20/2025


© Getty Images / Red Bull Content Pool
„Red Bull“ komandai buvo skirta 50 tūkst. eurų bauda, iš kurios 25 tūkst. eurų yra suspenduota iki 2025 m. sezono pabaigos su sąlyga, kad nebus padarytas panašaus pobūdžio nusižengimas.
Pasibaigus JAV GP britų komandos atstovas buvo pakviestas pas teisėjus pasiaiškinti, kodėl vienas iš ekipos narių buvo įžengęs į trasą, kai buvo pradėtas apšilimo ratas.
Teisėjai nustatė, kad komanda pažeidė FIA tarptautinio sporto kodekso 12.2.1.h ir 12.2.1.i punktus.
„Komandos narys vėl įėjo į zoną prie 1 vartų, esančių netoli antrosios starto pozicijos, po to, kai prasidėjo apšlimo ratas ir tuo metu, kai maršalai pradėjo uždaryti vartus“, – rašoma teisėjų dokumente.
„Remiantis maršalų ataskaita, komandos narys neatsižvelgė į jų pastangas neleisti jam įeiti į vartų zoną.“
„Komandos atstovas per posėdį pareiškė, kad komandos narys jam pranešė, jog nežinojo apie maršalų pastangas jį sustabdyti. Tačiau teisėjai nusprendė, kad bet kuris su komanda susijęs asmuo ar kiti suinteresuoti asmenys turėtų žinoti, kad įeiti į trasą ar trukdyti saugos priemonėms, skirtoms trasai paruošti lenktynėms yra griežtai draudžiama.“
„Taigi, nepriklausomai nuo to, ar atitinkami pareigūnai įgyvendino atitinkamo asmens nurodymus, trukdymas ar vilkinimas uždaryti vartus prieš lenktynių pradžią turi būti laikomas nesaugiu veiksmu, todėl komandai turi būti skirta reikšminga bauda. Siekiant užkirsti kelią pakartotiniams pažeidimams, dalis finansinės baudos yra suspenduota.“
Kaip skelbia „Motorsport.com“, „Red Bull“ mechanikas nepaisė maršalų nurodymų ir įžengė į trasą tam, kad pašalintų vertikalią lipnią juostą ant techninio aptarnavimo zonos sienos, kuri buvo skirta tam, kad Lando Norrisas galėtų tinkamai atsistoti į savo startinę poziciją.
Toks veiksmas nepateko į FOM televizijos kamerų akiratį, bet, kaip manoma, buvo užfiksuotas trasos vaizdo stebėjimo kamerų.
Žymė, esanti maždaug vairuotojo galvos aukštyje, jei starto vieta yra prie sienos, dažniausiai pritvirtinama, kai sportininkas sėdi automobilyje starto vietoje. Jos funkcija yra suteikti vizualią orientaciją, kad jis po apšilimo rato tinkamai sustotų savo starto vietoje ir negautų baudos.
Iš bolido vairuotojas turi labai ribotą trasos paviršiaus matomumą, todėl jam sunku pamatyti pačioje starto vietoje esančius žymėjimus.
Reglamentuose nėra nieko, kas draustų komandoms atlikti tokį žymėjimą. Taip pat nėra nieko, kas draustų kitiems dalyviams pašalinti priklijuotas juostas.
Pažeidimas buvo dėl „Atitinkamų pareigūnų nurodymų nesilaikymo“, šiuo atveju – maršalų, kurie bandė uždaryti vartus, esančius prie starto rikiuotės.
Tokios gudrybės nėra neįprastas reiškinys F-1 ir, kaip teigiama, tai ne pirmas kartas, kai „Red Bull“ siekė sutrukdyti „McLaren“ bandydama pašalinti pozicijos žymeklius. Tačiau grįžimas į starto rikiuotę, automobiliams pajudėjus iš savo pozicijų, yra akivaizdus saugos protokolų pažeidimas.