„Red Bull“: „RB17“ hiperautomobilis „Spa“ trasą įveiktų greičiau nei F1 bolidas

Arūnas Brasas

8/16/2025

Red Bull RB17
Red Bull RB17

© Getty Images / Red Bull Content Pool

„Red Bull“ tiki, kad jų „RB17“ hiperautomobilis, važiuodamas „Spa-Francorchamps“ trasoje su „slick“ tipo padangomis, ratą įveiktų greičiau nei dabartinis „Formulės 1“ bolidus.

Tik trasai skirtas hiperautomobilis, kurį dar prieš pasitraukdamas iš organizacijos pernai sukūrė Adrianas Newey, šiuo metu yra gaminamas. Viso jų bus pagaminta tik 50 vienetų.

Dvivietis automobilis svers mažiau nei 900 kg, o jo numatomas maksimalus greitis viršys 350 km/h. Modelį sukūrė ir pagamino „Red Bull Advanced Technologies“ – taikomųjų technologijų padalinys, priklausantis „Red Bull Racing“.

Kalbėdamas tinklalaidėje „Talking Bull“, „Red Bull Advanced Technologies“ technikos direktorius Robas Gray‘us teigė, kad simuliatoriaus rezultatai rodo, jog „RB17“ Spa trasoje būtų greitesnis už F-1 bolidą.

„Virtualiame pasaulyje jis greitesnis už F1 bolidą“, – sakė R. Gray‘us. „Spa trasoje jis ratą įveikė per 1 min. 38 sek. Kažkas panašaus. Neįtikėtinai greitai.“

Praėjusį mėnesį vykusio Belgijos „Grand Prix“ metu Oscaras Piastri užfiksavo greičiausią „Spa-Francorchamps“ rato įveikimo laiką – 1 min. 40,510 sek. Tokį rezultatą jis pasiekė sprinto kvalifikacijos pabaigoje.

2018 m. Neelas Jani privačių bandymų metu su modifikuotu „Porsche 919 Evo LMP1“ automobiliu ratą įveikė per 1 min. 41,770 sek.

R. Gray‘aus teigimu, „RB17” automobilyje yra F-1 „DNR“.

„Jame yra 1200 arklio galių, kurios išgaunamos iš 4,5 litro V10 variklio“, – aiškino specialistas. „RB1 (2005 m. F-1 bolidas) buvo paskutinis „Red Bull“ su „Cosworth“ varikliu, ir šis „Red Bull“ automobilis yra su „Cosworth“. RB1 turėjo V10, šis taip pat turi V10. Tai labai graži sąsaja.“

„Jis aerodinamiškai efektyvus. Daug prispaudžiamosios jėgos, daug aktyvių aerodinaminių sistemų, todėl sustabdome prispaudžiamosios jėgos augimą pasiekus tam tikrą lygį. Tai daroma tam, kad apsaugotume padangas.“

Nors A. Newey jau kurį laiką dirbą F-1 „Aston Martin“ komandoje, R. Gray‘aus teigimu, garsusis dizaineris vis dar domisi projektu. Abu specialistai buvo susitikę Goodwwode vykusio festivalio metu.

„Jis sustabdė mane prieš lipdamas į savo „Lotus“, – sakė R. Gray‘us. „Turėjome diskusiją apie tai, kaip viskas vyksta ir kokie kiti iššūkiai laukia.“

„Mes pasiekėme stadiją, kai visos aerodinaminės formos ir kiti dalykai buvo parengti dar iki Adriano išvykimo. Toliau liko tik paversti visa tai realybe. Nes dabar reikia kiekvieną detalę suprojektuoti ir pagaminti. Jau pradedame dėlioti važiuoklę, tad „RB17“ laukia labai geras etapas. Projektas tikrai juda į priekį.“