„Renault“ vadovas: F-1 komandų vertė ir toliau augs

automotosport.lt

10/20/2024

Alpine Renault Formulė-1
Alpine Renault Formulė-1

© Renault SAS / Alpine

„Renault“ vadovas Luca de Meo mano, kad per ateinančius kelis metus F-1 komandų vertė ir toliau augs, o čempionatą jis vadina „uždaru klubu“.

L. de Meo yra „Renault“ grupės generalinis direktorius ir žmogus, atsakingas už sprendimą nuo 2026 m. nebegaminti F-1 čempionatui skirtų variklių. Nors oficialiai iki šiol nebuvo paskelbta, manoma, kad prancūzai ateityje bendradarbiaus su „Mercedes“ ir naudos jų sukurtus motorus.

Ne paslaptis, jog sprendimas nutraukti variklių programą buvo susijęs su finansais.

Be išlaidų, susijusių su komandos valdymu, kuri pernai uždirbo 9,02 mln. eurų pelno, „Renault“ taip pat teko padengti jėgainių kūrimo ir gamybos išlaidas.

Šiuo metu tik „Alpine“ ekipa naudoja „Renault“ variklius. „Red Bull“ jų atsisakė po 2018 m. sezono, o „McLaren“ po 2020 m.

Kadangi nėra klientų ir galimybių padengti programos išlaidų, L. de Meo mano, kad ateityje tęsti variklių programą tiesiog finansiškai neapsimoka. Tačiau prancūzai neketina trauktis iš F-1.

„Renault“ 2015 m. įsigijo F-1 komandą, dabar žinomą kaip „Alpine“, iš „Genii Capital“ už 1 svarą, kartu prisiimdama ir jos skolas.

Praėjusių metų liepą „Forbes“ vertinime buvo teigiama, kad komandos vertė siekia apie 1,19 mlrd. eurų.

Didėjantis čempionato pelnas ir auganti komandų vertė yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl L. de Meo nusprendė neparduoti F-1 ekipos.

„Tai prisideda prie grupės finansinės vertės,“ – duodamas interviu prancūzų leidiniui „L’Equipe“ sakė L. de Meo.

„Kai man buvo pristatyta F-1 veikla, tai buvo išlaidų eilutė rinkodaros biudžete. Aš jau prisidėjau prie to, kad komandos vertė dabar siektų 1 mlrd. dolerių. Tai neblogai, tiesa? Tai taip pat padeda vertinti „Renault“ akcijas. Taigi, nėra jokios kalbos apie šeimos vertybių pardavimą.“

L. de Meo neslepia, kad vis sulaukia skambučių iš įvairių asmenų, kurie domisi komandos įsigijimu.

„Kas 15 dienų sulaukiu skambučių iš finansininkų, ekscentriškų asmenų, norinčių patekti į F-1. Jie žino, kad po 2026 m. komanda kainuos daug daugiau. Jei šiandien gautum 1 mlrd. dolerių už komandą, po poros metų ją bus galima parduoti už dvigubai daugiau.“

„Čia pilna spekuliantų. Parduoti komandą aš atsisakiau 50 kartų. Mūsų ekipa netrukus bus verta tarp 3 ir 5 mlrd. dolerių. Aš neparduosiu, nesu kvailas.“

„Dalyvavimas F-1 yra būtinas „Alpine“ prekės ženklui. Mes priklausome uždaram klubui. Tarp automobilių entuziastų, tai turi teigiamos įtakos prekės ženklui. Tad mums nereikia šių pinigų.“