S. Domenicali: ateityje F-1 galėtų atsisakyti hibridinių variklių


© Mark Sutton / Stake F1 Team
„Formulės-1“ vadovas Stefano Domenicali mano, kad naujos variklių taisyklės, kurios įsigalios nuo 2026 m., gali būti paskutinės, kurios reikalaus naudoti hibridinę sistemą.
Naujose taisyklėse, kurios buvo suderintos prieš dvejus metus, išaugs elektros energijos galia. Tačiau S. Domenicali mano, kad ekologiškų degalų naudojimas čempionate galbūt ateityje sukurs galimybę atsisakyti hibridinių sistemų ir leis grįžti prie įprastų vidaus degimo variklių.
„Mano asmeninė nuomonė yra tokia, kad pakaktų naudoti klimatui neutralius degalus. Tačiau turėjome atsižvelgti į gamintojų norus“, – duodamas interviu „Auto Motor und Sport“ sakė S. Domenicali.
„Šiandien sprendimas galėtų būti kitoks nei prieš dvejus metus. Nesu inžinierius, bet privalau turėti viziją, kaip sportas atrodys ateityje. Tad galiu įsivaizduoti, kad įsigaliojus dar kitoms taisyklėms, galėtume apsiriboti tvariais degalais. Jei sugebėsime parodyti, kad su jais pasiekiame nulinę emisiją, galėsime sutelkti dėmesį į kitus svarbius tvarumo aspektus.“
S. Domenicali teigė, kad sprendimas padidinti variklių elektros galios dalį buvo priimtas dėl automobilių gamintojų spaudimo.
„Visada turite stebėti tuo metu vyraujančią politinę aplinką. Buvo atvejų, kai mūsų prašė visiškai elektrifikuoti automobilius. Tačiau toliau likome prie hibridinių variklių ir tada supratome, kad su tvariais degalais galime parodyti pasauliui, kad yra ir kitų technologijų. Tačiau tuo metu, kai buvo kuriamos 2026 m. variklių taisyklės, negalėjome atsisakyti hibridinės dalies.“
„Tuo metu gamintojams buvo svarbu, kad elektros galios dalis būtų padidinta. Šiandien jie galbūt galvoja kitaip, nes pasaulis suprato, kad yra keli būdai tvarumui pasiekti. Gamintojai suvokia, kad mūsų požiūris į degalus galėtų būti jiems naudingas.“
„Neatsitiktinai vis daugiau gamintojų domisi „Formule-1“. Žinome, kad galime rasti sprendimą viskam. Pažvelkite, kaip dabartiniai automobiliai ir hibridiniai varikliai patobulėjo nuo 2014 m.“
Nuo 2026 m. F-1 reikalaus, kad komandos naudotų sintetinius degalus. S. Domenicali pripažįsta, kad nors tokie degalai gali būti naudojami ir įprastuose automobiliuose, kol kas jų nepagaminama tiek, kad būtų galima visiškai atsisakyti iškastinių degalų.
„Žmonės turi suprasti, kad degalai, kuriuos naudosime, bus ne tik ekologiški, bet ir gali būti pilami į bet kurį paprastą automobilį, kai tik rinka galės pasiūlyti šiuos degalus už priimtiną kainą. Šiuo metu iki tokio tikslo dar toli, bet „Formulė-1“ yra ta vieta, kur pasiekiama daug per trumpą laiką. Tai turi būti mūsų žinutė.“
„Mes nenorime kovoti su elektriniais automobiliais, bet norime atverti žmonių akis, kad yra ir kitų technologijų, leidžiančių pasiekti tikslą. Turime parodydami visiems, kad degalų srityje „Formulė-1“ yra pranašesnė už kitus.“
S. Domenicali teigė, kad hibridinių variklių atsisakymas leistų lengviau pasiekti kitus dalykus.
„Automobiliai ir varikliai tuomet būtų lengvesni ir ne tokie sudėtingi, kaip dabar. Motorai vėl turėtų gerą garsą. Tai svarbu gerbėjams. Bet kol kas turėtume susikoncentruoti į kitą žingsnį, o ne į tą, kuris bus po jo.“