S. Domenicali: F-1 neturi vietos dvyliktai komandai
Arūnas Brasas
9/6/2025


© Pirelli
„Formulės 1“ vadovas Stefano Domenicali pareiškė, kad čempionatas neturi vietos dar vienai komandai.
Po kelis metus trukusio atrankos proceso, 2026 metais naujoji „Cadillac“ ekipa taps vienuoliktąja F-1 komanda. Bet kol „General Motors“ nepradės gaminti savo variklių, į „Cadillac“ F-1 automobilius bus montuojami „Ferrari“ motorai.
Tai bus pirmas kartas nuo 2016 m. sezono, kai F-1 rikiuotėje bus 22 bolidai. Tuomet debiutavo „Haas“, o „Manor“ atsisveikino su čempionatu.
Trasos gali sutalpinti daugiau automobilių, F-3 lenktynėse startuoja net 30 bolidų, tačiau F-1 turės susispausti, kad atsirastų vietos „Cadillac“ ekipai, tad S. Domenicali nėra linkęs atrasti vietos dar ir dvyliktai komandai. Jo nuomone, geriausias būdas prisijungti prie F-1 – įsigyti čempionate dalyvaujančią komandą.
„Turime būti atsargūs“, – sakė italas. „Vertinsime tik itin reikšmingus pasiūlymus, nes manau, kad mes jau esame tame taške, kai vietos nebėra. Iš logistinės pusės, esame ties riba.“
„Matau didelį susidomėjimą iš fondų ir investuotojų, norinčių pirkti dabartines franšizes, pavadinkime jas taip, nes komandų vertė auga eksponentiškai. Todėl didėja ir finansinis susidomėjimas investuoti į F-1. Mes tai matome - gauname daug užklausų, tą patį patiria ir komandos. Bet būtent todėl, kad reikalai klostosi gerai, turime būti apdairūs ir saugoti tai, ką sukūrėme.“
S. Domenicali prisiminė „Andretti“ paraišką dėl dalyvavimo F-1. Ją 2023 m. spalį patvirtino FIA, tačiau F-1 ją atmetė 2024 m. sausį, nes nemanė, kad „Andretti“ bus konkurencinga, nepaisant ryšių su „General Motors“. Galiausiai Michaelis Andretti pasitraukė, o pervadinta „Cadillac“ paraiška buvo patvirtinta.
„Mes visada sakėme, kad mums („Liberty Media“) esminis dalykas yra turėti kokybišką projektą, kurį galėtume vertinti vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu“, – tęsė S. Domenicali.
„Kai sulaukėme „Andretti“ paraiškos, mūsų požiūris buvo neigiamas. Ne todėl, kad „Andretti“ buvo prasta. Mario yra legenda, šio sporto ikona ir mūsų draugas. Mes tiesiog nematėme tokios esmės, kurią laikome būtina.“
„Situacija pasikeitė, kai prisijungė „General Motors“. Pamatėme reikšmingą investiciją su 10 metų planu ir iškart palankiai įvertinome, nes tikime, kad šiuo atveju projektas gali atnešti pridėtinės vertės visai sistemai. Tai matome jau dabar – jie investuoja JAV rinkoje, reklamuodami savo naują iniciatyvą, todėl nauda garantuota.“