S. Domenicali: Portugalija, Vokietija ir Turkija nori susigrąžinti F-1 lenktynes
Arūnas Brasas
9/4/2025


© LAT Images / Pirelli
F-1 vadovas Stefano Domenicali patvirtino, kad Portugalija, Turkija ir Vokietija domisi galimybe vėl surengti „Formulės 1“ lenktynes.
Kitais metais Ispanijoje bus surengtos lenktynės Madride statomoje trasoje. Ir nors Konkordo sutartis, komercinis kontraktas, jungiantis komandas, F1 ir FIA, nustato maksimalų lenktynių skaičių, viršijantį dabartinį, sutariama, kad 24 etapai per metus yra natūrali riba dėl logistikos, biudžeto ir personalo gerovės.
Praėjusį mėnesį Portugalijos ministras pirmininkas Luisas Montenegro pareiškė norintis, kad šalyje vėl būtų rengiamos F-1 lenktynės.
Į tokius pareiškimus paprastai žiūrima skeptiškai, kaip ir į reguliarius Turkijos tvirtinimus apie planus susigrąžinti F-1 lenktynes.
Turkija ir Portugalija buvo surengusios „Grand Prix“ lenktynes Covido laikotarpiu, tačiau tai nebuvo tradiciniai renginiai. Tuomet pat F-1 nuomojosi trasas, rengė varžybas, kad įvykdytų transliacijų sutarties sąlygas.
Išskyrus Imolą, Zandvoortą ir Barseloną, kurios ateitis po kitų metų bus neaiški, visi kiti F-1 etapai turi ilgalaikes sutartis su F-1.
„Esame pasirašę svarbias sutartis su daugeliu organizatorių“, – sakė S. Domenicali.
„Ilgalaikės sutartys leidžia paskirstyti jau padarytas ar planuojamas investicijas. Turime daug prašymų.
„2026 m. Zandvoortas surengs savo paskutinį „Grand Prix“, tad kalbamės apie naujus galimus variantus, tame tarpe ir galimybę rengti lenktynes rotacijos principu. Tačiau jų nebus daug: vienas ar du, ne daugiau. Tuo domisi Barselona.“
„Portugalija, Turkija ir neseniai Hockenheimas, dabar turintis naujus savininkus, išreiškė susidomėjimą. Svarbiausia, ką turi suprasti potencialūs šeimininkai – vietų yra labai nedaug. Todėl prie stalo turi sėsti finansiškai stiprūs dalyviai.“
„Šiandien situacija kitokia nei prieš kelerius metus. Ne tik dėl to, ko reikia norint patekti į F-1, bet ir dėl investicijų masto. Nepamirškime, kad labai spaudžiame dėl tvarumo: visi organizatoriai turi būti pasirengę atitikti 2030-ųjų metų anglies neutralumo standartus.“
„Renginiai, sutraukiantys 450–500 tūkst. žmonių, susidurs su iššūkiais dėl energijos, bendro valdymo ir viso to, kas aplink. Rimtai dirbame šiais klausimais, tad organizatoriai turi prisitaikyti. Tie, kurie nebus pasiruošę, negalės organizuoti renginio.“
S. Domenicali pridūrė, kad šiais laikais organizatoriams surengti F-1 lenktynes be valstybės paramos yra labai sunku.
„Tai labai sunku“, – sakė italas. „Išskyrus kelis atvejus, apie 90 proc. organizatorių gauna paramą iš savo vyriausybės ar susijusių institucijų. Be tokios paramos tai padaryti yra labai sudėtinga.“