Siūlant pereiti prie V8 variklių, „Honda“ lieka ištikima elektrifikacijai
Arūnas Brasas
7/20/2025


© Getty Images / Red Bull Content Pool
Svarstant galimybę po kelių metų pereiti prie V8 variklių, „Honda Racing Corporation“ (HRC) prezidentas Koji Watanabe teigia, kad „elektrifikacija yra labai svarbus elementas siekiant tvarios ateities“.
FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas Didžiosios Britanijos „Grand Prix“ savaitgalio metu kalbėjo apie galimybę nuo 2029 metų čempionate naudoti pigesnius V8 variklius.
„Kalbantis su komandomis, esu labai optimistiškai nusiteikęs. FOM („Formula One Management“) tokią idėją palaiko, o komandos supranta, kad tai būtų teisingas kelias“, - sakė M. Ben Sulayemas.
„Turime tai padaryti kuo greičiau. Tam reikia trejų metų, tad tikimės, kad 2029-aisiais turėsime kažką paruošto. Tačiau degalai labai brangūs, tad turime būti atsargūs. Pavarų dėžės taip pat labai brangios.“
„Dabartinis variklis – itin sudėtingas ir brangus. Moksliniai tyrimai ir plėtra kainuoja iki 200 mln. JAV dolerių, o pats variklis – apie 1,8–2,1 mln. Jei pereisime prie paprasto V8, pažiūrėsime kaip bus.“
Anksčiau M. Ben Sulayemas buvo išreiškęs norą grįžti prie V10 variklių, tačiau V8 formulė su kuklesne ir pigesne hibridine sistema būtų kur kas logiškesnė idėja.
„Daugelis gamintojų savo automobiliuose naudoja V8 variklius. Kiek tai kainuotų? Tikslas – daugiau nei 50 proc. mažesnės sąnaudos“, – pridūrė FIA prezidentas.
Tokios idėjos aptarinėjamos belaukiant 2026 metų, kai įsigalios naujas techninis reglamentas. Pagal naujas taisykles bus naudojamos kitokios jėgainės nei dabar. Vienodu santykiu galią generuos vidaus degimo ir elektros variklis. Taip pat bus naudojami tvarūs degalai.
Tokia kryptis yra labai svarbi japonų automobilių gamintojai „Honda“.
„Honda“ noras, kad F-1 išliktų automobilių sporto viršūnėje, nesikeičia“, – sakė K. Watanabe, duodamas interviu „AS-Web“.
„Mes ir toliau diskutuosime, koks jėgainės formatas tam geriausiai tiktų. Dabartinė „Honda“ pozicija – mes tikime, kad elektrifikacija yra labai svarbus žingsnis siekiant tvarios ateities.“
Japonijos gamintojas šio sezono pabaigoje nutrauks bendradarbiavimą su „Red Bull“. Milton Keynese įsikūrusi komanda nuo kitų metų pradės naudoti „Red Bull Powertrains“ jėgaines, kurios bus sukurtos kartu su „Ford“. Tačiau „Honda“ iš F-1 nesitrauks – ji bendradarbiaus su „Aston Martin“.
„Aston Martin“ jau pateikė įvairių prašymų, kaip pagerinti savo konkurencingumą“, – sakė K. Watanabe, paklaustas, ar komandos vyriausiasis technikos specialistas Adrianas Newey pateikė kokių nors specifinių pageidavimų.
„Nežinome, ar šie prašymai atėjo būtent iš Newey pusės, bet be jo, Andy anksčiau vadovavo „Mercedes“ jėgainių padaliniui, tad jis gerai išmano šią sritį.“
„Mums naudinga turėti tokį žmogų automobilio kūrimo pusėje ir galėti su juo diskutuoti. Jau gavome prašymų dėl jėgainės ir dabar HRC padalinio grupė, vadovaujamo Tetsushi Tsunodos, koordinuoja veiksmus su „Aston Martin.“