T. Glockas palygino „Audi“ projektą su BMW ir „Toyota“


© Audi AG
Buvęs F-1 lenktynininkas Timo Glockas teigiamai vertina „Audi“ sprendimą įžengti į „Formulę-1“, bet yra vienas iš tų, kurie mano, kad pirmaisiais metais vokiečių lauks didžiuliai iššūkiai.
Paaiškėjus naujam variklių reglamentui, „Audi“ paskelbė, kad varžysis „Formulės-1“ čempionate nuo 2026 m. Vėliau buvo oficialiai pranešta, kad vokiečiai įsigis „Sauber“ komandos akcijų ir perims ją į savo rankas.
Tai bus ne pirmas kartas, kai Šveicarijoje esanti ekipa suvienys jėgas su automobilių gamintoju. Praeityje ji buvo atsidūrusi kito vokiečių gamintojo, BMW, rankose.
T. Glockas mano, kad „Audi“ komandai papildomų iššūkių gali kilti dėl to, jog varikliai bus gaminami Vokietijoje, o pati F-1 komanda bus įsikūrusi Šveicarijoje.
„Manau, kad jų laukia didelis iššūkis, nes matėme, kaip viskas vyko kai „Sauber“ ir BMW turėjo skirtingas bazes“, - kalbėdamas „Formula For Success“ tinklalaidėje sakė T. Glockas. „Viena jų buvo Šveicarijoje, o kita - Vokietijoje, ir viskas turėjo būti suderinta. „Toyota“ komandos atveju, jų bazė buvo Vokietijoje, o visi geriausi vyrukai buvo įsikūrę Anglijoje.“
„Manau, kad jų laukia didelis iššūkis. Tačiau, kita vertus, manau, kad jie bus pakankamai stiprūs pasiekti aukštų rezultatų. „Sauber“ ir „Audi F1“ vadovas Andreasas Seidlas puikiai žino, ko reikia sėkmingai „Formulės-1“ komandai, tačiau jiems tai bus didelis iššūkis. Nemanau, kad pirmaisiais metais jie kovos rikiuotės priekyje.“
T. Glockas išreiškė viltį, kad „Audi“ atėjimas ir jos sutartis su Nico Hulkenbergu, sužadins vokiečių norą vėl domėtis „Formule-1“.
„Jie turi daug patirties ir pasirašė sutartį su Nico. Tai puiki žinia Vokietijai. Vokiečių gamintojas su vokiečių lenktynininku gali vėl paskatinti vokiečius labiau domėtis F-1. Tikėkimės, kad pamatysime juos kovojančius dėl aukštų pozicijų. Tačiau būti konkurencingiems ir kovoti su kitomis didelėmis komandomis, bus tikrai nelengva.“
T. Glockas prisiminė „Toyota“ komandą, kuriai atstovavo praeityje. Anot vokiečio, tai buvo puikus pavyzdys, kad jei esi didelis gamintojas, turintis daug patirties, tai nereiškia, kad pasieksi sėkmės „Formulėje-1“.
T. Glockas papasakojo apie tai, kaip dėl dviejų bazių nesusikalbėjimo kentėjo komandos rezultatai.
„Niekada nemaniau, kad galime turėti tokių problemų. Kai atėjau į „Toyota“, mes vaikščiojome po objektus, o paskui važinėjome su dviračiu iš objekto į objektą, nes tai buvo tokia didelė komandos bazė. Ten buvo viskas, ką tik galima įsivaizduoti. „Toyota“ turėjo viską pergalingam F-1 bolidui sukurti.“
„Turėjome du vėjo tunelius. Turėjome visus įmanomus tyrimų ir plėtros skyrius, apie kuriuos tik galite pagalvoti, visko ten buvo. Bet mane šokiravo tai, koks didelis spaudimas slėgė mūsų pečius. Tačiau labai greitai supratau, kad problema buvo pati „Toyota“ - ne F-1 komandoje dirbę žmonės, nes jie buvo tikrai geri.“
„Tai buvo susiję su sprendimų priėmimo procesu. Užtrukome per daug ilgai priimdami sprendimus, kuriuose galėjome priimti greitai. Pavyzdžiui, turėjome automobilio patobulinimų, kurie buvo sukurti mums savaip interpretavus taisykles, bet mums neleido jų naudoti Japonijoje buvę žmonės. Taigi, komanda turėjo viską derinti su žmonėmis Japonijoje.“
„Prisimenu buvo sukurtas galinis sparnas, kuris veikė lyg DRS. Mes jį išbandėme ir jis buvo paruoštas naudojimui lenktynėse. Naudodami jį galėjome būti puse sekundės greitesni. Bet žmonės Japonijoje pasakė, kad negalime jo naudoti, nes jie nenorėjo, kad komanda būtų diskvalifikuota. Tokie dalykai tiesiog neleido mums žengti to paskutinio žingsnio.“