T. Needellas: F-1 yra uždara grupė, kuriai rūpi tik pinigai


© Pirelli / LAT Images
Buvęs F-1 lenktynininkas ir automobilių žurnalistas Tiffas Needellas kritikavo „Formulę-1“, kuriai, anot jo, rūpi tik pinigai.
Čempionatas jau sulaukė kritikos dėl to, jog tvarkaraštyje vis daugėja miesto trasų. Dalis sporto fanų neliko patenkinti ir F-1 vadovybės (FOM) sprendimu į čempionatą nepriimti „Andretti“ komandos.
T. Needellas neslepia savo pasitenkinimo tuo, kokia kryptimi toliau juda „Formulė-1“. Tinklalaidėje „Feulling Around“ brito buvo paklausta apie Oliverio Bearmano šansus ateityje startuoti visame F-1 sezone. Atsakydamas į klausimą žurnalistas prisiminė tai, jog FOM atmetė „Andretti“ kandidatūrą ir taip sumažino galimybes į čempionate patekti dviem sportininkams.
„Ollie Bearmanas yra fantastiškas britų lenktynininkas, kuris „Formulėje-2“ daro stulbinamus dalykus. Bet aš nežinau ar jis kada nors gaus galimybę startuoti visose sezono „Grand Prix“, ypač žinant, kad „Formulės-1“ klika (žmonių grupė, savanaudiškais tikslais veikianti prieš visuomenės interesus), uždraudusi į čempionatą įžengti „Andretti“, neleis kitai komandai atsivežti dar dviejų bolidų“, - kalbėjo T. Needellas.
„Šiuo metu „Formulė-1“ situacija nėra padori. Aš ją vertinu neigiamai, nes viskas daroma tik dėl pinigų. Sutartis su Madridu, su trasa, kurioje niekas iki šiol nelenktyniavo, 10 metų! Mačiau ją simuliatoriuje. Jokių lenkimų. Jos reikia tik tam, kad daugiau vakarėlių mėgėjų galėtų išleisti 7 000 svarų „Paddock Club“ bilietui įsigyti, o „Formulė-1“ galėtų dar labiau praturtėti.“
2026 m. F-1 įsigalios naujos taisyklės. Čempionate bus naudojami varikliai, kuriuose neliks MGU-H, o elektros ir vidaus degimo variklio galios santykis bus 50/50.
„Red Bull“ vadovas Christianas Horneris ir ekipos lenktynininkas Maxas Verstappenas išreiškė susirūpinimą dėl naujų variklių taisyklių, teigdami, kad automobiliams gali pritrūkti galios ilgose tiesiosiose. Tuo tarpu „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas ir F-1 technikos direktroius Patas Symondsas skeptiškai vertino tokius komentarus.
Nors F-1 atstovai teigia, jog situacija bus geresnė, T. Needellas skeptiškai vertina naujas taisykles. „Naujosios 2026 m. taisyklės atrodo siaubingai. Tai 50 proc. elektros energijos, 50 proc. vidaus degimo variklio galios. Reguliuojama aerodinamika, kad automobiliai nepritrūktų galios. Nepamirškime automobilių svorio ir dydžio. Trasoje mes nematome daug aplenkimų, nes F-1 bolidai yra didžiulės baržos.“
„Užkirsdama kelia „Andretti“ komandai, F-1 parodė, kad yra maža 10 komandų klika, kuri nori visų pinigų. Jie nori, kad visi dalykai būtų jų ir nenori, kad kas nors kištųsi į jų mažą pasaulį.“