T. Wolffas apie siūlomus 2026 m. reglamento pokyčius: tai kažkoks pokštas

Arūnas Brasas

4/21/2025

Formulė-1
Formulė-1

© FIA

„Formulės-1“ komisija ketina svarstyti 2026 metų jėgainių energijos paskirstymo pokyčius, tačiau siūlomos idėjos patinka toli gražu ne visiems. Viena iš jų – „Mercedes“.

Daliai komandų ir gamintojų kelia nerimą F-1 planas jėgainę dalinti 50/50 santykiu tarp vidaus degimo variklio ir elektros komponento. Todėl, kaip skelbia britų „Motorsport.com“, ketvirtadienį komisija svarstys galimus variklių reglamento pakeitimus.

Baiminamasi, kad žymiai didesnė priklausomybė nuo hibridinės jėgainės dalies gali privesti prie to, kad tam tikrose trasose automobiliuose greitai išseks baterijų energija, o tai reikštų, kad sportininkai turėtų daug anksčiau sumažinti tempą tiesiojoje.

Nors pačių jėgainių keisti neketinama, FIA gali pakoreguoti tai, kaip bus panaudojama sukaupta elektros energija. Viena iš radikalesnių idėjų – ženkliai sumažinti elektros energijos naudojimą lenktynėse – pavyzdžiui, nuo 350 kW iki 200 kW. Tačiau tikėtina, kad ši idėja nesulauks didelio palaikymo.

Priimtinesnis kompromisas – pakoreguoti baterijos panaudojimo lygį tik tam tikrose galingumui jautriose trasose, tokiose kaip Monza, Las Vegasas, Džeda ar Baku.

„Red Bull“ vadovas Christianas Horneris, kurio komanda kuria naują jėgainę kartu su „Ford“, palaiko tokią idėją, bet neigia sklandančius gandus, esą „Red Bull“ siekia pokyčių reglamente.

Tuo tarpu „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas neslepia nepasitenkinimo sužinojęs, kad F-1 komisija vėl aptarinės 2026 metų jėgaines.

„Skaityti F-1 komisijos darbotvarkę – beveik taip pat juokinga, kaip skaityti kai kuriuos komentarus apie Amerikos politiką „Twitter‘yje“, - sakė T. Wolffas. „Noriu apsaugoti mus ir nesivelti į komentarus, bet tai, kas siūloma – kažkoks pokštas. Vos prieš savaitę turėjome susitikimą dėl variklių, o dabar tokie klausimai vėl atsiduria darbotvarkėje.“

„Mercedes“ klientės „McLaren“ vadovas Andrea Stella į situaciją žvelgė pragmatiškai. Jo nuomone, komandos turėtų daryti tai, kas naudinga „Formulei-1“.

„Noriu pasakyti, kad visų suinteresuotųjų šalių atsakomybė yra užtikrinti, jog 2026 metų taisyklės būtų sėkmingos, nes nėra prasmės komandoms tarpusavyje varžytis, jei neturime gero sporto“, – sakė jis.

„Manau, kad svarbu išlaikyti atvirą diskusiją – turime gilintis į detales, susijusias su lenkimais, galios paskirstymu, energijos kaupimu – viskuo, kas lemia produkto kokybę, o tuo pačiu ir reginio vertę bei verslo sėkmę. Turime į tai žiūrėti rimtai ir nesakyti, kad viskas jau sutarta ir užfiksuota.“

„Jeigu matome, kad tam tikros diskusijos turi likti atviros, tuomet, manau, privalome išlikti atviri ir toliau dirbti šia kryptimi.“