T. Wolffas: F-1 atrodo kvailai svarstydama anksti atsisakyti naujų variklių

Arūnas Brasas

3/27/2025

Mercedes Formulė-1
Mercedes Formulė-1

© Jiri Krenek for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.

„Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas mano, kad F-1 atrodo kvailai svarstydama anksti atsisakyti naujų variklių ir pereiti prie V10 motorų.

FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas iškėlė V10 variklių sugrąžinimo klausimą, tad šiuo metu yra svarstomi įvairūs galimi variantai.

Paprasčiausias planas – laikytis dabartinės strategijos, pagal kurią visiškai nauji hibridiniai varikliai būtų naudojami penkerius metus, nuo 2026 iki 2030 m., o nuo 2031 m. pereiti prie radikaliai kitokių motorų.

Tačiau kai kurios suinteresuotosios šalys siekia naudoti V10 variklius jau nuo 2028 m., o tai kelia klausimą: ką tokiu atveju daryti su 2026 m. varikliais, kurie paskatino tokius gamintojus kaip „Audi“ ir „Honda“ prisijungti prie čempionato.

T. Wolffas mano, kad nuo kitų metų įsigaliosiančio reglamento atsisakymas, kuris turėtų galioti penkerius metus, būtų blogas sprendimas, nes, anot austro, F-1 turi būti „patikima partnerė“, kuria gamintojai gali pasitikėti planuodami savo investicijas.

Paklaustas, ar pritartų tam, kad naujas reglamentas galiotų tik dvejus ar trejus metus, T. Wolffas sakė: „Tik tuo atveju, jei būtų pateikti tinkami argumentai, kodėl verta tai daryti anksčiau.“

„Mes atrodome kiek kvailai kaip „Formulė-1“. Pritraukiame tokius gamintojus kaip „Audi“, reklamuojame puikų hibridinį variklį su tvariais degalais, o tada staiga sakome, kad jį naudosime tik trejus, o ne penkerius metus.“

„Mes turime būti stabilus ir patikimas partneris, kuris aiškiai deklaruoja: „Štai reglamentai, toks yra investicijų biudžetas, atitinkamai planuokitės.“ Ir tada gamintojai gali nuspręsti – jungtis ar ne.“

„Tačiau dar net nespėjus įsigalioti naujam reglamentui diskutuoti apie kitą variklių formulę, mano nuomone, daro „Formulę-1“ nestabilią ir nenuspėjamą kitų akyse. Todėl visi, FIA, „Formulė-1“ ir komandos, turime turėti tą patį tikslą: kad sportas klestėtų, o ne žiūrėtume tik į vieno sezono ar lenktynių sėkmę. Reikia ilgalaikio plano, visi turi dirbti ta pačia kryptimi.“

Nors T. Wolffas tiesiogiai nepaminėjo „Red Bull“, kuri pati kuria naujus variklius kitų metų sezonui, jis užsiminė, kad pagrindinė „Mercedes“ varžovė kursto idėją paspartinti grįžimą prie V10 variklių, nes baiminasi savo rezultatų su naujaisiais hibridiniais varikliais.

„Manau, kad kai kurie žmonės jaučia, jog galbūt nebus tokie konkurencingi, kaip norėtų kitais metais. Prisiminkite 2014 m. Tie patys žmonės kritikavo naują variklių reglamentą, nes jų jėgainių tiekėjas pradžioje nebuvo konkurencingas.“

„Dabar jie patys gamina variklius ir, manau, ten yra daug baimės, kad reikalai klostosi ne taip gerai, kaip norėtųsi. Todėl prasideda manipuliacijos, ir staiga atsiranda V10 idėja.“