T. Wolffas: „Mercedes“ svarstys galimybę sugrįžti į Le Maną, jei bus atsisakyta BoP
Arūnas Brasas
6/21/2025


© FIAWEC / DPPI
„Mercedes“ F-1 komandos vadovas ir generalinis direktorius Toto Wolffas pareiškė, kad vokiečių automobilių gamintojas svarstytų galimybę varžytis galingiausiose WEC čempionato klasėje ir Le Mano lenktynėse, bet tik su viena sąlyga – jei bus atsisakyta „Pajėgumo balanso“ (BoP).
„Le Manas… Aš esu lenktynininkas. Le Mano 24 valandų lenktynės yra vienos iš didžiausių pasaulyje“, – „Bloomberg Hot Pursuit“ tinklalaidėje kalbėjo „Mercedes“ vadovas T. Wolffas.
„Formulė-1“, mano nuomone, žinoma, esu šališkas, yra geriausia, kas tik gali būti. Geriausi lenktynininkai, greičiausi automobiliai, įspūdingiausios trasos. Bet jeigu reikėtų pasakyti, kas seka po to... 24 val. trukmės Le Mano lenktynės ir „Indy 500“. O tada ir 24 val. trukmės lenktynės Niurburgringe. Man tai yra aukščiausias lygis.“
„Kai nevyksta „Formulės-1“ lenktynės, galiu stebėti varžybas Le Mane beveik visą naktį. Seku tiesioginę transliaciją, pažįstu kai kuriuos lenktynininkus, todėl turiu ir asmeninį susidomėjimą.“
1955 m. vykusios lenktynės „Mercedes“ komandai Le Mane baigėsi katastrofa. Įvykusios avarijos metu „Mercedes-Benz“ automobilis pakilo į orą, o tai baigėsi tragiškai – žuvo jį vairavęs sportininkas ir 83 žiūrovai. Komanda tais pačiais metais pasitraukė iš sporto.
1999 m. vokiečiams grįžus su CLR automobiliu, „Mercedes“ patyrė dar vieną nesėkmę – automobilis buvo aerodinamiškai nestabilus ir dėl to kelis kartus pakilo į orą.
Po pertraukos šiemet „Mercedes“ vėl startavo Le Mane. Jos automobilius LMGT3 klasėje naudoja „Iron Lynx“ komanda (nuotraukoje).
„Kaip „Mercedes“, mes jau esame tai darę praeityje“, – tęsė T. Wolffas. „Bet tai nebuvo pati geriausia mūsų patirtis. Penkiasdešimtaisiais patyrėme labai rimtą avariją ir pasitraukėme, o devintajame dešimtmetyje kai kurie mūsų prototipai tiesiogine to žodžio prasme kilo į orą. Manau, tai buvo devintajame dešimtmetyje.“
„O šiandien mūsų dėmesys sutelktas į pagrindinę platformą – „Formulę-1“. Būtent tai norime daryti. Tai pritraukia 99 procentų auditorijos. Visa kita yra antraeiliai dalykai.“
„Dabar GT3 kategorijoje dalyvaujame su „Mercedes“ automobiliais. Tai yra mūsų klientų programos dalis.“
„Yra viena maža išlyga visam tam: mes, „Mercedes“, esame lenktynių žmonės. Mes nemėgstame BoP – „Pajėgumo balanso“. Nemėgstame, kai kažkas vertina tavo galią, energijos suvartojimą, svorį, lenktynininkų įgūdžius…“
„Tu skiri tiek daug laiko, pinigų ir pastangų kurdamas greičiausią automobilį, o tada tau užkrauna 10 kilogramų balasto“, – tęsė jis. „Aš to nenoriu. Noriu tiesiog sukurti greičiausią automobilį.“
„Formulė-1“ parodė, kaip viskas turi būti daroma. Duokite mums biudžeto lubas. Sakykime, kad negalite išleisti daugiau nei 30–40 milijonų. Ir su tais 30–40 milijonų darai ką nori. Žinoma, yra taisyklės, bet niekam nereikia blefuoti per bandymus ar kvalifikaciją. Tai – tikros lenktynės.“
„Jei taip nutiktų, tada rimtai apsvarstytume galimybę sugrįžti į Le Maną. Bet šiuo metu, esant BoP, kai kažkokie pareigūnai sprendžia, ar tu per greitas, ir tau prideda 10 kilogramų, arba atima iš kito – tai ne mums, bent jau dabar.“