T. Wolffas nori, kad F-1 grįžtų į Pietų Korėją

Arūnas Brasas

10/6/2025

Michaelis Schumacheris Mercedes
Michaelis Schumacheris Mercedes

© Mercedes-Benz Group AG

Prieš „Mercedes“ demonstracinį važiavimą Jongine, komandos vadovas Toto Wolffas pareiškė, kad „Formulės 1“ lenktynės ir vėl turėtų būti surengtos Pietų Korėjoje.

Nors čempionato tvarkaraštį sudaro 24 etapai, Rytų Azijoje rengiamos tik dvi lenktynės – Japonijoje ir Kinijoje.

Praeityje lenktynės buvo rengiamos ir Pietų Korėjoje. Tai buvo padaryta keturis kartus nuo 2010 iki 2013 metų. T. Wolffas mano, kad technologijas mėgstanti šalis mielai vėl priimtų „Formulės 1“ čempionatą.

„Tai neišnaudota rinka, ypač atsižvelgiant į tai, kaip stipriai „Formulė 1“ išaugo per pastaruosius kelerius metus, ypač tarp jaunesnės auditorijos,“ – duodamas interviu naujienų agentūrai „Reuters“ sakė T. Wollfas.

„Mūsų sparčiausiai auganti auditorijos dalis – 15–24 metų jaunos moterys, kurios yra labai aktyvios socialiniuose tinkluose. Pietų Korėja yra itin stipriai su socialiniais tinklais susijusi šalis, todėl būtų nuostabu sugrįžti ir parodyti, kaip „Formulė 1“ pasikeitė per pastaruosius 10 metų.“

„Stefano Domenicali visada siekia išlaikyti gerą pusiausvyrą. Žinoma, egzistuoja komerciniai veiksniai, bet ir ilgalaikis planavimas.“

F-1 čempionate iš Azijos yra tik japonas Yuki Tsunoda ir tailandietis Alexas Albonas.

T. Wolffas pripažįsta, kad sirgaliai labiau domisi lenktynininkais, su kuriais gali lengviau susitapatinti.

„Formulė 1“ yra visiškai meritokratinė, nes negali sau leisti neturėti geriausio lenktynininko savo automobilyje,“ – sakė T. Wolffas.

„Viskas prasideda nuo kartingų. Žmonėms reikia matyti herojus. Kai turėjome daug lenktynininkų iš Vokietijos, taip buvo todėl, kad vaikai matė Schumacherį. Reikia tokios kibirkšties – tada viskas pajuda.“

„Mercedes“ komanda turi glaudų ryšį su Azija – vienas pagrindinių rėmėjų yra „Petronas“ kompanija.

Besiruošiant kitų metų sezonui, kai įsigalios naujas techninis reglamentas, T. Wolffas sako, kad yra patenkintas partneryste su „Petronas“.

„Nauji varikliai dirbs naudojant 100 proc. tvarius degalus. Tikimės pasiekti tokį patį našumą kaip ir naudojant iškastinį kurą,“ – sakė jis.

„Tai aukštųjų technologijų inovacijų projektas, kurį „Petronas“ vykdo kartu su mumis… Tai stulbinantis mokslinių tyrimų ir plėtros darbas, kurio tikslas – ateityje aprūpinti degalais didelio našumo automobilius bei aviaciją.“