Teisėjai diskvalifikavo vieną iš „Ferrari“ automobilių

Arūnas Brasas

6/17/2025

Ferrari WEC
Ferrari WEC

© FIAWEC / DPPI

Dėl techninių taisyklių pažeidimo teisėjai diskvalifikavo Le Mano lenktynėse ketvirtoje vietoje finišavusį 50 numeriu pažymėtą „Ferrari“ komandos automobilį.

Po varžybų atlikus techninę automobilio patikrą paaiškėjo, kad jis nepraėjo galinio sparno testo, todėl buvo pažeistos techninės taisyklės.

Po teisėjų sprendimo diskvalifikuoti vieną iš „Ferrari“ automobilių, į ketvirtą vietą galutinėje įskaitoje pakilo 12 numeriu pažymėtas „JOTA“ komandos „Cadillac V-Series.R“ automobilis, kurį vairavo Normanas Nato, Alexas Lynnas ir Willas Stevensas, o 7 numeriu pažymėtas „Toyota“ ekipos „GR010 Hybrid“ automobilis pakilo į penktą vietą.

Kaip nurodoma teisėjų sprendime, 50 numeriu pažymėto „Ferrari“ automobilio galinio sparno deformacija siekė 52 mm, kuris buvo užfiksuotas po lenktynių atlikto testo metu. LMH techninėse taisyklėse nurodyta maksimali leistina deformaciją - 15 mm.

Patikrinimo metu taip pat buvo nustatyta, kad galinio sparno tvirtino vietoje trūko keturių varžtų, nors pagal homologaciją jie turėjo būti. Komandos atstovas aiškino, kad būtent tai galėjo lemti per didelį deformaciją.

Teigiama, kad paskutinio sustojimo metu vienas iš komandos mechanikų pastebėjo, jog trūksta vieno varžto.

Teisėjai atkreipė dėmesį į tai, kad automobilis 380-ajame rate iš 387 pasiekė didžiausią greitį, o tai reiškia įgytą pranašumą prieš varžovus.

Reaguodama į teisėjų sprendimą, „Ferrari“ išplatino pranešimą, kuriame neigė, kad dėl sparno deformacijos galėjo įgyti pranašumą prieš varžovus.

„Kaip nurodė teisėjai, per paskutinį 50 numeriu pažymėto automobilio sustojimą sekmadienį, birželio 15 d., 15:23 val., „Ferrari–AF Corse“ komandos mechanikas pastebėjo, kad trūko tik vieno varžto, tvirtinančio centrinį galinio sparno laikiklį“, – rašoma pranešime.

„Atsižvelgiant į šio elemento konstrukciją, vieno ar kelių šių komponentų nebuvimas niekaip nepakenkė automobilio saugumui.“

„Likusių varžtų praradimas per paskutines 37 lenktynių minutes nesuteikė jokio pranašumo nei našumo.“

„Teisėjų sprendime nurodytas 50 numeriu pažymėto „499P“ automobilio maksimalus greitis buvo užfiksuotas per paskutinius septynis ratus, kai automobilis važiavo paskui 51 numeriu pažymėtą automobilį ir taip pasinaudojo sumažėjusiu oro srautu.“

„Nors sprendimas mus nustebino, „Ferrari“ visiškai pasitiki savo komandos profesionalumu ir sąžiningumu, atliktais veiksmais ir pagarba FIA Pasaulio ištvermės čempionato taisyklėms.“

„Vadovaudamasi tomis pačiomis taisyklėmis, „Ferrari“, nors ir mano, kad minėtas incidentas nesuteikė jokio konkurencinio pranašumo ekipažui ir nesukėlė grėsmės nei mūsų, nei kitų dalyvių saugumui, jau ruošiasi kitam sezono etapui, kuris liepą vyks Brazilijoje.“