Teisėjai M. Verstappenui galėjo skirti griežtesnę bausmę
Arūnas Brasas
4/20/2025


© LAT Images / Pirelli
„Red Bull“ sportininkas Maxas Verstappenas buvo itin nepatenkintas jam skirta bauda, bet teisėjų teigimu, olandą jie galėjo nubausti griežčiau.
M. Verstappenui buvo skirta 5 sek. bauda už tai, jog jis po starto kovodamas su Oscaru Piastri iš „McLaren“ kirto posūkį ir taip įgijęs pranašumą prieš varžovą išsaugojo pirmąją poziciją.
O. Piastri komandai radijo ryšiu sakė, kad varžovas jį turėtų praleisti į priekį, tuo tarpu olandas gynėsi sakydamas, kad varžovas privertė jį išvažiuoti už trasos ribų.
Išanalizavę situaciją teisėjai palaikė O. Piastrį pusę ir M. Verstappenui skyrė 5 sek. baudą. Ją atlikęs vienintelio sustojimo metu, olandas į trasą grįžo už O. Piastri, už kurio ir finišavo antroje vietoje.
Po lenktynių „Red Bull“ sportininkas buvo nekalbus.
„Kalbėsiu trumpai“, - sakė jis. „Noriu tik pasakyti didelį ačiū gerbėjams čia, Džedoje. Tai buvo puikus savaitgalis, man patinka ši trasa, o likusi dalis yra tokia, kokia yra. Nekantriai laukiu lenktynių Majamyje, tad pasimatysime ten.“
M. Verstappenas, kuris kritikavo FIA už tai, kad ši draudžia lenktynininkams keiktis, vėliau teigė, kad jam neleidžiama išsakyti savo nuomonės apie incidentą.
„Manau, kad geriau apie tai nekalbėti, nes mums bet kokiu atveju neleidžiama reikšti savo nuomonės šiuo klausimu“, - sakė jis.
Teisėjų teigimu, lenktynininkui, atsidūrusiam M. Verstappeno padėtyje, būtų skirta 10 sek. bauda, tačiau ji buvo sumažinta, nes incidentas įvyko iš karto po starto.
„Teisėjai peržiūrėjo padėties nustatymo ir manevravimo sistemos duomenis, vaizdo, laiko matavimo, telemetrijos ir automobilio vaizdo įrašus ir nustatė, kad 81 numeriu pažymėto automobilio priekinė ašis buvo bent jau šalia 1 numeriu pažymėto automobilio veidrodėlio prieš pirmąjį posūkį, kai jis bandė aplenkti vidine trajektorija“, - aiškino teisėjai.
„Remiantis lenktynininkų standartų gairėmis, tai buvo 81 numeriu pažymėto automobilio posūkis. Tada 1 numeriu pažymėtas automobilis išvažiavo iš trasos ir įgijo pranašumą, kuris nebuvo grąžintas. Jis liko priešais 81 numeriu pažymėtą automobilį ir stengėsi padidinti pranašumą.“
„Paprastai už išvažiavimą iš trasos ir ilgalaikio pranašumo įgijimą skiriama 10 sekundžių bauda. Tačiau atsižvelgdami į tai, kad tai buvo pirmojo rato ir pirmojo posūkio incidentas, laikėme tai lengvinančia aplinkybe ir vietoj to skyrėme penkių sekundžių baudą.“
Liamui Lawsonui už išvažiavimą iš trasos ir ilgalaikio pranašumo įgijimą vėlesnėse lenktynių stadijoje buvo skirta 10 sek. bauda.