Tęsiantis „Red Bull“ dominavimui, mažėja susidomėjimas F-1

AMS

9/28/2023

Maxas Verstappenas
Maxas Verstappenas

© Pirelli / Andy Hone / LAT Images

Naujas tyrimas atskleidė, kad tęsiantis „Red Bull“ komandos ir jos sportininko Maxo Verstappeno dominavimui, socialiniuose tinkluose smarkiai sumažėjo „Formulės-1“ paminėjimų ir naujų sekėjų skaičius.

„Buzz Radar“ atlikta paskutinio dešimtmečio socialinių tinklų modelių analizė atskleidė, kad po puikaus šuolio per pastaruosius kelis metus, 2023 m. susidomėjimas stipriai krito.

Ketvirtadienį paskelbtame tyrime, pavadintame „Ar pasiekėme F-1 piką?“, „Buzz Radar“ atlikta analizė parodė, kad 2022 m. bumas, kurį paskatino dramatiška 2021 m. kova dėl čempiono titulo ir naujos taisyklės, kurį laiką gali likti didžiausiu F-1 susidomėjimo tašku.

Pasitelkus žmonių analizę ir dirbtinio intelekto surinktus duomenis, kad išnagrinėtų F-1 situaciją socialiniuose tinkluose per pastarąjį dešimtmetį, taip pat išanalizavusi 70 mln. gerbėjų pranešimų, buvo nustatyta, kad susidomėjimas čempionatu šiemet sumažėjo.

Duomenys rodo, kad per pirmuosius penkis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2022 m. laikotarpiu, F-1 paminėjimų socialiniuose tinkluose sumažėjo 70,2 proc., naujų sekėjų sumažėjo 46,29 proc., o pasiekiamumas socialiniuose tinkluose krito 64,10 proc.

„Palyginus 2022 ir 2023 m. duomenis paaiškėjo, kad bendras F-1 paminėjimų skaičius gerokai sumažėjo“, – rašoma pranešime.

„Su F-1 susijusio turinio pasiekiamumas įvairiose socialinėse platformose taip pat sumažėjo, o tai yra ryškus kontrastas prieš tai kasmet vykusiam stabiliam augimui. Tačiau mažėjantys skaičiai yra tik viena istorijos dalis“

„Gauti duomenys taip pat leido įžvelgti esminį pokytį pokalbiuose apie „Formulę-1“: pastebimas neigiamų būdvardžių, susijusių su šiuo sportu, vartojimo padidėjimas. Tokie žodžiai kaip „nuobodus“ ir „erzinantis“ dabar tampa labai dažnais apibūdinimais, pakeičiančiais anksčiau buvusius teigiamus žodžius, tokius kaip „įdomus“ ir „jaudinantis“.“

„Buzz Radar“ mano, kad tokio nuosmukio priežastis – vienos komandos dominavimas, nes „Red Bull“ per pastaruosius 12 mėnesių laimėjo visas lenktynes, išskyrus dvejas.

Teigiama, kad egzistuoja tiesioginis ryšys tarp to, kiek artima yra kova dėl F-1 čempiono titulo ir kiek tai vilioja sirgalius įsitraukti į tai, kas vyksta. Paskutinį kartą toks kritimas „Formulėje-1“ buvo 2018 m., kai Lewisas Hamiltonas tapo čempionu.

„2016 m. sezonas buvo labiausiai aptarinėjamas iki 2021 m., nepaisant visų prisidėjusių veiksnių, susijusių su „Liberty“ perėmimu ir „Drive to Survive“, nes vyko atkakli kova tarp Nico Rosbergo ir L. Hamiltono. Du sportininkus skyrė vos penki taškai. 2018-2020 m., kol dominavo L. Hamiltonas, susidomėjimas stagnavo, o 2021 m. sezone vėl gerokai išaugo, nes vyko artimiausia kova dėl čempiono titulo nuo 2016 m.“

„Ir 2016, ir 2021 m. sezono nugalėtojas sprendėsi paskutinėse lenktynėse. 2022 m. toliau tęsėsi susidomėjimo augimas, tačiau dabar vėl matome vieno lenktynininko dominavimo rezultatą. Dabar susidomėjimas čempionatu krenta ir tai tęsis tol, kol lenktynėse vėl pamatysime atkaklesnę kovą.“