„Toyota“ pristatė vandeniliu varomą „GR LH2“ prototipą
Arūnas Brasas
6/11/2025


© Toyota Gazoo Racing
Trečiadienį „Toyota“ pristatė naująjį „GR LH2 Racing Concept“ – lenktynėms skirtą prototipą, varomą skystu vandeniliu. Tai naujausias Japonijos gamintojo žingsnis siekiant ateityje dalyvauti 24 valandų trukmės lenktynėse Le Mane ir Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC) naudojant vandeniliu varomą automobilį.
Le Mane vykusio renginio metu automobilį pristatė „Toyota Gazoo Racing“ komandos vadovas Kamui Kobayashi, „Toyota Gazoo Racing Europe“ vicepirmininkas Kazuki Nakajima bei ACO prezidentas Pierre’as Fillon’as.
Šis automobilis yra 2023 m. Le Mane pristatyto „GR H2 Racing Concept“ modelio evoliucija, sukurtas ant naudojamo „GR010 Hypercar“ automobilio važiuoklės.
Skirtingai nei prieš dvejus metus parodytas molinis modelis, naujasis automobilis – tai veikiantis prototipas, skirtas demonstraciniams važiavimams ateityje. Vis dėlto „Toyota“ kol kas nepaskelbė, kada tiksliai jis pasirodys trasoje.
Automobilio vidaus degimo variklio techninių detalių „Toyota“ taip pat kol kas neatskleidžia.
„Mūsų tikslas – išbandyti šį automobilį ir geriau suprasti vandenilio panaudojimą ne tik vidaus degimo varikliuose, bet ir infrastruktūroje bei degalų tiekimo sistemoje, nes skystas vandenilis labai skiriasi nuo mums įprastų sprendimų“, - sakė K. Nakajima.
„Pagrindinis mūsų siekis dabar – plėsti vandenilio vidaus degimo technologijos galimybes. Dar turime kur tobulėti, tad reikia žengti daugiau žingsnių.“
„Tai – pirmasis etapas, leidžiantis mums suprasti, kokie iššūkiai mūsų laukia.“
Naujojo prototipo pristatymas simbolizuoja „Toyota“ automobilių sporto ateitį. Į Le Maną japonų komanda atsivežė automobilius, kuriuos puošia skirtingi išdažymai, atspindintys „praeitį ir dabartį“: 7 numeriu pažymėtas automobilis papuoštas specialiu raudonu išdažymu, kurį įkvėpė praeityje lenktynėse naudotas „GT-One“ modelis. O 8 numeriu pažymėtas automobilis išlaikė įprastą išdažymą, kuriame dominuoja juoda spalva.
Nors oficialiai dar nepatvirtinta, tikėtina, kad vandenilio klasės įvedimas į Le Mano lenktynes ir WEC čempionatą bus atidėtas vėlesniam laikui nei buvo planuota (2028 m.).


