„Toyota“ ragina keisti BoP, lenktynes vadina „dirbitinėmis“ ir „nuobodžiomis“
Arūnas Brasas
7/17/2025


© FIAWEC / DPPI
„Toyota Gazoo Racing Europe“ technikos direktorius Davidas Floury paragino keisti Pasaulio ištvermės lenktynių čempionato (WEC) „Pajėgumo balanso“ (BoP) sistemą, kuri, jo nuomone, šiemet sukūrė „nuobodžias“ ir „dirbtines“ lenktynes.
Specialistas nepasitenkinimą situacija išreiškė po paskutinio etapo Brazilijoje, kur abu „Toyota“ automobiliai tiek kvalifikacijoje, tiek lenktynėse liko už pirmojo dešimtuko ribos ir nuo nugalėtojos, „Jota“ komandos, atsiliko trimis ratais.
Pirmuose sezono etapuose pergales iškovojo tik „Ferrari“ automobiliais važiavę sportininkai. Tuo tarpu „Toyota“ lenktynininkai šiemet dar nė karto nelipo ant apdovanojimų pakylos.
D. Floury neslėpė nusivylimo dabartine situacija, o „Cadillac“ pasirodymą Brazilijoje apibūdino kaip lengvai nuspėjamą pagal dabar galiojančią BoP sistemą.
Nors tiesiogiai neminėjo BoP, nes WEC sporto taisyklės draudžia atvirai kritikuoti šią sistemą, D. Floury paragino FIA ir ACO kartu su gamintojais imtis priemonių situacijai keisti.
„Manau, kad šis sezonas yra labai liūdnas ta prasme, kad pametėme tikrąją lenktynių esmę ir viskas tapo pernelyg dirbtina“, – sakė D. Floury.
„Kalbame ne apie tai, ar mums reikia suvienodinti automobilių galimybes. Su tuo mes sutinkame. Tačiau pats procesas yra visiškai neteisingas.“
„Praradome visą sezoną. Dar prieš atvykstant į Braziliją aš prognozavau, kaip bus su „Cadillac“, „Porsche“ ir „Peugeot“. Tokia eilės tvarka jie ir liko kvalifikacijoje. Jokios staigmenos.“
„Kai prieš savaitgalį pamatai pajėgumo lentelę, jau žinai, kas nutiks. Taip neturėtų būti.“
„Kartu su kitais gamintojais, FIA ir ACO, turime skubiai pergalvoti, dėl ko mes apskritai lenktyniaujame ir ko siekiame. Nes šis sezonas – visiškai nevykęs. Skubiai reikia rasti sprendimą. Priešingu atveju tai turės pasekmių.“
D. Floury šių metų sezoną pavadino „ganėtinai nuobodžiu“, tik išskyrė gegužę Belgijoje vykusias lenktynes.
„Spa dažniausiai sukuria geras lenktynes“, – sakė jis. „Bet pagal įprastą WEC standartą, šiemet jos nebuvo ypatingos.“
„Sezonas - gana nuobodus. Kataras, Imola, Le Manas – nieko įspūdingo. Tai liūdnas sezonas, ir ne tik mums, bet ir visam čempionatui. Kalbu ne tik mūsų, bet ir kaip WEC gerbėjo vardu – jaučiu, kad peržengėme ribą, tad reikia rimtai viską pergalvoti.“
„Dabar sunku pasakyti, ar kas nors laimėjo lenktynes pelnytai, ar tai tiesiog dirbtina. Tai problema.“
„Man patinka įtempta kova trasoje, bet man taip pat patinka jausti, kad tas, kuris laimėjo lenktynes ar čempiono titulą, geriausiai atliko savo darbą. Aš nesakau, kad kiti gamintojai blogai dirba – jie dirba gerai. Bet atsižvelgus į situaciją dabar, visada lieka klausimas – ar tikrai laimi geriausias? Tad tokia situacija sportui tikrai nėra gerai.“