„Toyota“ sportininkų dvikova Švedijos ralyje baigėsi E. Evanso pergale
Arūnas Brasas
2/16/2025


© Toyota Gazoo Racing
Visą savaitgalį trukusi atkakli kova tarp „Toyota“ sportininkų Švedijos ralyje baigėsi Elfyno Evanso pergale. Jis 3,8 sek. įveikė komandos draugą Takamoto Katsutą.
Po ketvirtadienį surengto pirmojo greičio ruožo E. Evansas atsidūrė pirmoje vietoje ir turėjo 0,5 sek. persvarą prieš komandos draugą Kallę Rovanperą.
Penktadienį, pirmoje dienos pusėje, E. Evansas padidino persvarą, o jo pagrindiniu varžovu dėl pergalės tapo „Hyundai“ atstovas Adrienas Fourmaux. Tačiau po pietų situacija pasikeitė, kaip ir lyderis, kuris viso keitėsi tris kartus.
Užfiksavęs geriausią rezultatą tarp visų dalyvių penktame greičio ruože, į pirmą vietą iš ketvirtos pakilo kitas „Toyota“ komandos narys Takamoto Katsuta. Tiesa, lyderio pozicijoje jis išsilaikė neilgai, nes jau kitame greičio ruože pirmą poziciją susigrąžino E. Evansas.
Po septintojo greičio ruožo ralio lyderis vėl pasikeitė. Pademonstravęs puikų tempą, į pirmąją vietą pakilo „Hyundai“ atstovas Ottas Tanakas. Bet kitame greičio ruože į pirmą vietą vėl sugrįžo E. Evansas, kuris penktadienį ir užbaigė būdamas ralio lyderiu.
Šeštadienį tęsėsi atkakli kova dėl pirmosios vietos. Jei po penktadienio greičio ruožų E. Evansą ir T. Katsutą skyrė tik 0,6 sek., tai po devintojo greičio ruožo, pirmojo šeštadienį, ta persvara sumažėjo iki 0,1 sek. Tiesa, vėliau E. Evansui pavyko vėl padidinti ją iki 2,8 sek.
Antroje dienos pusėje „Toyota“ sportininkas vienu metu buvo įgijęs 8,6 sek. persvarą, bet dienos pabaigoje T. Katsuta atsilikimą nuo pirmaujančio komandos draugo sumažino iki 3 sek.
Šeštadienis permainingai susiklostė „Hyundai“ komandos sportininkams. Pirmoje dienos pusėje skystis vis patekdavo ant O. Tanako automobilio priekinio stiklo. Tai blaškė sportininką ir dėl to jis prarado laiko.
Dar prasčiau diena susiklostė A. Fourmaux, kuris ralio pradžioje buvo antras ir kovojo dėl pirmos vietos. Šeštadienį lėtai pradėjęs vienuoliktąjį greičio ruožą, prancūzas vėliau buvo priverstas sustoti, nes buvo netinkamai užsisegęs šalmo dirželį. Bet vėliau sportininkui sekėsi dar prasčiau. Užfiksavęs geriausią rezultatą dvyliktame greičio ruože, A. Fourmaux tryliktame greičio ruože patyrė avariją ir pasitraukė iš tolimesnės kovos.
Pasinaudojęs komandos draugų problemomis, į trečią vietą pakilo čempiono titulą ginantis T. Neuville‘is. Belgas tuo metu nuo pirmaujančio E. Evanso atsilikinėjo 6,3 sek.
Sekmadienį, sportininkams įveikus šešioliktąjį greičio ruožą, ralio lyderis vėl pasikeitė. Jei iki tol E. Evansas turėjo 3 sek. persvarą prieš T. Katsutą, tai po puikaus japono pasirodymo, „Toyota“ sportininkai apsikeitė vietos rezultatų lentelėje – T. Katsuta pirmavo ir turėjo 4,5 sek. persvarą prieš E. Evansą.
Kova tarp dviejų „Toyota“ sportininkų toliau tęsėsi. Septynioliktame greičio ruože E. Evansas užfiksavo geriausią rezultatą. T. Katsutą pranokęs 8,2 sek., jis sugrįžo į pirmą vietą ir įgijo 3,7 sek. persvarą prieš japoną. O trečioje vietoje buvęs T. Neuville‘is nuo lyderio atsilikinėjo 11,1 sek.
Abu „Toyota“ sportininkai atkakliai kovojo iki pat ralio pabaigos. T. Katsuta vienu metu buvo greičiausias paskutiniame greičio ruože, bet paskutinis trasoje pasirodęs E. Evansas pagerino japono rezultatą 0,1 sek. ir iškovojo pergalę Švedijos ralyje komandos draugą pranokęs 3,8 sek.
„Toyota“ sportininkui nusileidęs 11,9 sek., trečioje vietoje liko „Hyundai“ komandos atstovas T. Neuville‘is.
Vienu metu ralyje dėl pergalės kovojęs O. Tanakas turėjo pasitenkinti ketvirta, o kitas „Toyota“ komandos sportininkas K. Rovanpera užbaigė stipriausiųjų penketuką.
Tarp „M-Sport“ ekipos sportininkų Švedijos ralyje geriausiai pasirodė Martinšas Sesksas. Latvis, finišavęs šeštas, už savęs paliko „Toyota“ atstovą Samį Pajarį ir komandos draugą Gregoire‘ą Munsterį.
WRC2 klasėje triumfavęs Oliveris Solbergas bendroje ralio įskaitoje užėmė devintą vietą.