„Toyota“ svarsto galimybę sugrįžti į „Formulę-1“

automotosport.lt

7/10/2024

Haas Formulė-1
Haas Formulė-1

© LAT Images / Haas F1 Team

Japonų automobilių gamintoja „Toyota“ svarsto galimybę sugrįžti į „Formulę-1“ ir bendradarbiauti su „Haas“.

Japonų komanda praeityje jau dalyvavo „Formulėje-1“. Čempionate debiutavusi 2002 metais, iš jo pasitraukė 2009 m., kilus pasaulinei finansų krizei.

Paskutinis sezonas ekipai buvo sėkmingiausias. Ji iškovojo penkias prizines vietas. Tiesa, lenktynėse nugalėti nepavyko.

Pasitraukusi iš „Formulės-1“, „Toyota“ pasiekė sėkmės kituose čempionatuose. Ji triumfavo pasaulio ralio (WRC) ir ištvermės lenktynių (WEC) čempionatuose.

„Formula Hu“ skelbia, kad japonai dabar svarsto galimybę sugrįžti į F-1. Tiesa, tik kaip prekinis ženklas. Teigiama, kad gamintojas galvoja apie galimybę bendradarbiauti su čempionate dalyvaujančia „Haas“ komanda. Tai būtų panaši partnerystė, kokią matėme „Sauber“ ir „Alfa Romeo“ atveju.

„Toyota“ ateityje taip pat galėtų pakeisti italų važiuoklės gamintoją „Dallara“, savo veiklą vykdydama „Gazoo Racing“ bazėje Kelne, Vokietijoje. „Formula Hu“ priduria, kad apie komandos perėmimą ateityje į savo rankas nėra svarstoma, o ir pats Gene Haasas nėra užsiminęs, kad galvoja apie F-1 ekipos pardavimą. Komandos partnerystė su japonų gamintoju tik dar labiau padidintų ekipos vertę.

Nors iš sporto pasitraukė 2009 m., „Toyota“ išlaiko ryšius su F-1 ir vienviečių automobilių sportu.

Jos vėjo tuneliu, esančiu Kelne, nuo 2010 m. naudojosi F-1 „McLaren“ komanda.

Šiemet „Toyota“ globotinis Ritomo Miyata, 2023 m. triumfavęs Japonijos „Super GT“ ir „Super Formulės“ čempionatuose, šiemet debiutavo „Formulėje-2.“

Jei „Toyota“ sugrįš, ji prisijungs prie kitų gamintojų, kurie nuo 2026 m. taip pat dalyvaus čempionate - „Ford“ bendradarbiaus su „Red Bull“, „Audi“ į savo rankas perims „Sauber“, o „Honda“ tieks variklius „Aston Martin“ ekipai.