Turkija yra pasirengusi surengti F-1 lenktynes

Arūnas Brasas

7/29/2025

Formulė 1 Turkija
Formulė 1 Turkija

© LAT Images for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd

Nors Turkija nebuvo įtraukta į 2026 m. „Formulės 1“ tvarkaraštį, varžybų organizatoriai yra pasirengę jau kitais metais perimti lenktynių organizavimą, jei kurios nors lenktynės bus atšauktos.

„Istanbul Park“ trasa neseniai buvo perduota TOSFED – Turkijos automobilių sporto federacijai, kurios prezidentas Erenas Uclertopragi tvirtina, kad nori sugrąžinti F-1 į Turkiją ne vienam kartui, o ilgam laikotarpiui.

Turkija paskutinį kartą surengė F-1 lenktynes COVID-19 pandemijos laikotarpiu 2020 ir 2021 metais, o dabar organizatoriai siekia čempionatą susigrąžinti ilgesniam laikotarpiui.

Duodamas interviu britų „Motorsport.com“, E. Uclertopragi sakė: „Po to, kai prieš kelis mėnesius buvome vyriausybės paskirti vykdyti federacijos funkcijas, intensyviai diskutuojame su F-1 ir FIA vadovybe. Vyriausybė labai nori, kad būtų pasirašyta ilgalaikė sutartis ir Turkija sugrąžinta į F-1 tvarkaraštį.“

„Kaip žinia, 2026 m. tvarkaraštis jau paskelbtas. Vis dėlto, jei dėl įvairių priežasčių kurių nors lenktynių nepavyktų surengti, galėtume surengti Turkijos „Grand Prix“. Tačiau, priešingai nei pandemijos metu, šįkart nenorime būti vienkartinė pamaina – siekiame ilgalaikio susitarimo dėl vietos F-1 tvarkaraštyje.“

E. Uclertopragi pridūrė, kad šalies vyriausybė visiškai palaiko Turkijos GP projektą.

„Galiu pasakyti, kad mūsų prezidentas, kultūros ir turizmo ministras bei jaunimo ir sporto ministras palaiko F-1 sugrąžinimo į Turkiją projektą“, - sakė jis. „Todėl šiuo metu sulaukiame didelės paramos ir paskatinimo iš vyriausybės. Visi mokėjimai ir formalumai, susiję su lenktynėmis, bus vykdomi su valstybės garantija.“

„Tai, kad mes, kaip federacija, perėmėme „Istanbul Park“ valdymą, suteikia mums didelį pranašumą. Be to, kad prisiimame tiek renginio organizatoriaus, tiek FIA pripažintos nacionalinės sporto institucijos atsakomybę, o tai, kad šį projektą palaiko vyriausybė, leistų mums sklandžiai suorganizuoti lenktynes.“

E. Uclertopragi teigimu, Turkija taip at yra patraukli dėl savo geopolitinės padėties.

„Mes nesiekiame konkuruoti su kitomis šalimis“ - sakė jis. „Turkija vis dar turi labai populiarią ir unikalią trasą, 85 mln. gyventojų, didelį jaunimo susidomėjimą šiuo sportu, rinką, kurioje kasmet parduodama daugiau nei 1,2 mln. automobilių, čia įsikūrė daug gamintojų, taip pat yra stipri geopolitinė padėtis.“

„Milžiniškas žiūrovų potencialas šalyse, esančiose 2–3 valandų skrydžio atstumu nuo Stambulo, daro Turkiją šalimi, kuri galėtų suteikti daug vertės F-1.“

„Pageidautina, kad lenktynės vyktų rugsėjį – tai mėnuo, kai Stambule geri orai, o mokiniai grįžta į mokyklas. Todėl manau, kad tai būtų labai tinkamas laikas organizuoti lenktynes.“

„Atsižvelgiant į tai, kad Azerbaidžano GP taip pat vyks mūsų broliškoje šalyje rugsėjį, tai galėtų palengvinti logistiką F-1 komandoms. Lenktynės prieš arba po kelionės į Baku ar iš jo būtų pigesnė ir paprastesnė operacija F-1.“

Čempionatas į Turkiją galėtų sugrįžti 2027 metais, nes po kito sezono tvarkaraštyje neliks Zandvoorto, o ir Barselonos likimas nėra aiškus.