V. Bottas apie L. Hamiltono problemas: adaptacija – ne raketų mokslas
Arūnas Brasas
7/22/2025


© Ferrari
Valtteri Bottas, kalbėdamas apie sunkumus, su kuriais šiemet susiduria buvęs jo komandos draugas Lewisas Hamiltonas, teigia, kad adaptacija prie kitokios technikos – ne raketų mokslas.
Nors jau praėjo pusė sezono, britas vis dar bando adaptuotis prie italų ekipos automobilio. Išskyrus pergalę Kinijos GP sprinto lenktynėse, L. Hamiltonas šiemet neiškovojo nė vienos pergalės ir nė karto nelipo ant apdovanojimų pakylos. Lenktynininkų įskaitoje jis užima šeštą vietą.
V. Bottas, šiemet sugrįžęs į „Mercedes“, turi patirties su itališka technika. Praeityje jis atstovavo „Alfa Romeo“ komandai, kuri naudojo „Ferrari“ variklius.
Suomis sutinka, kad L. Hamiltono komandos draugas Charlesas Leclercas geriau pažįsta komandą ir turi mažiau bėdų su automobiliu, tačiau pabrėžė, kad britui teks prisitaikyti prie esamos situacijos.
„Be abejo, yra ką išmokti, prie ko priprasti“, – kalbėdamas tinklalaidėje „Red Flags“ sakė V. Bottas.
„Jei tavo komandos draugas jau pripratęs prie viso to, jis iš pradžių turės pranašumą, bet lenktynininkai visada turi gebėti prisitaikyti. Turi mokėti prisitaikyti prie naujo automobilio. Beveik kasmet gauni naują bolidą – keičiasi varikliai ir t. t. Tad „Formulėje 1“ tai nėra neįprasta – nuolat prisitaikai, nuolat mokaisi, nes šis sportas vis vystosi.“
„Suprantu, ką Lewisas išgyvena, o man tai buvo gana paprasta. Reikia prisiminti, kad kai aš atėjau į „Alfa Romeo“, tuo metu įsigaliojo dideli techniniai reglamento pakeitimai, tad naujovių tuo metu buvo daug.“
V. Bottas taip pat pabandė paaiškinti skirtumus, su kuriais susiduriama vairuojant automobilius, kuriuose sumontuotos skirtingų gamintojų jėgainės.
„Valdomumas šiek tiek skiriasi. Tai, kaip ateina galia, ypač žemų apsukų diapazone. Bet kuri geresnė? Sunku pasakyti. Nustatymai, energijos regeneracija, galios perdavimas – skirtingos strategijos. Viskas vadinama kitaip, tad turi išmokti tuo naudotis.“
„Net regeneracija ir stabdymas dėl to gali skirtis. Garsas taip pat gali būti kitoks, bet tai neturi didelės įtakos. Viskas. Tai ne raketų mokslas.“
Kitas esminis skirtumas – stabdžiai. „Mercedes“ ilgai naudojo „Carbon Industries“, tuo tarpu „Ferrari“ ir jos klientės naudoja „Brembo“.
„Man tai neturėjo reikšmės“, – tęsė V. Bottas. „Akivaizdu, kad „Mercedes“ naudojo CI. „Sauber“ – „Brembo“, kaip ir „Ferrari“. Vienintelis mažas skirtumas man buvo stabdžių sušildymas. Vieno gamintojo stabdžiai įkaista greičiau, bet visa kita – tas pats.“