V10 varikliai artimiausioje ateityje į „Formulę-1“ negrįš

Arūnas Brasas

3/21/2025

Formulė-1
Formulė-1

© LAT Images / Pirelli

„Formulės-1“ komandų vadovai netiki, kad į sportą artimiausioje ateityje sugrįš V10 varikliai.

Pirmą kartą nuo 2014 metų keičiamos motorų taisyklės buvo patvirtintos prieš trejus metus. Tačiau Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas praėjusį mėnesį netikėtai pareiškė, kad čempionatas turėtų svarstyti galimybę grįžti prie V10 variklių. Paskutinį kartą čempionate jie buvo naudoti 2005 metais.

„Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris, kurio ekipa nuo kitų metų pirmą kartą pati gamins savo jėgaines, pripažino, kad ši idėja turi emocinį patrauklumą. Tačiau jis abejoja, jog tai įvyks artimiausioje ateityje.

„Akivaizdu, kad vyksta daug diskusijų apie ateitį. Bet kitų metų sezonui jau turime nustatytas taisykles“, - sakė C. Horneris.

„Manau, kad šiose taisyklėse yra tam tikrų apribojimų. Atsidūrėme situacijoje, kurioje važiuoklė turi kompensuoti daugybę hibridinės sistemos trūkumų. Tačiau laikrodis jau rodo dvylika, o Pelenė išėjo iš pokylio. Garsiai rėkiantis V10 variklis, jei jis būtų naudojamas atsakingai su visiškai tvariais degalais, būtų labai patrauklus. Tačiau didžiausias klausimas – kada tai galėtų įvykti? Ir koks būtų planas?“

2026 m. bus išlaikytas dabartinis V6 variklių formatas, tačiau bus atsisakyta MGU-H sistemos ir pridėtas galingesnis MGU-K generatorius. Maksimali galia gali siekti 1000 AG.

Pasak C. Hornerio, atsisakyti dabartinių planų ir pereiti prie paprasto vidaus degimo variklio „būtų didžiulis žingsnis atgal“. „Tačiau, kalbant iš sirgaliaus perspektyvos, V10 variklio sugrįžimas „Formulei-1“ būtų labai jaudinanti akimirka, kad ir kada tai įvyktų.“

Nuo tada, kai buvo patvirtintos naujos taisyklės, keturi gamintojai paskelbė apie planus prisijungti prie F-1. „Ford“ bendradarbiaus su „Red Bull“, „Honda“ gamins savo variklį, o „Audi“ kurs tiek variklį, tiek važiuoklę. „Cadillac“ savo sukurtą variklį planuoja naudoti nuo 2028 m.

„McLaren Racing“ vadovas Zakas Brownas teigė, kad sunku įsivaizduoti, kaip greitai būtų galima sugrįžti prie V10 variklių.

„Esame pasiruošę lenktyniauti pagal bet kokias taisykles“, – sakė jis. „Manau, kad V10 varikliai su tvariais degalais būtų tikrai šaunu.“

„Tačiau nematau, kaip įmanoma atsukti laiką atgal, ypač turint omenyje visas vykstančias permainas. „Audi“ ateina į čempionatą, „Alpine“ pereina prie „Mercedes“ variklių.“ „Logistiškai nežinau, kaip būtų įmanoma visa tai įgyvendinti. Kalbant apie mus, mes bendradarbiaujame su „Mercedes HPP“, esame labai patenkinti, jie pasiruošę arba bus pasiruošę. Tad tai mūsų tiesiogiai nepaveiktų.“

„Tai galvosūkis – kaip būtų galima tai įgyvendinti? Kiekvieną kartą keičiant taisykles kyla abejonių. Prisimenu, kai buvo pradėti naudoti hibridiniai varikliai, žmonės irgi nerimavo, bet viskas susiklostė gerai. Esu tikras, kad inžinieriai priims šį techninį iššūkį ir F-1 išliks tokia pat įspūdinga, kokia visada buvo.“

„Alpine“ komandos vadovas Oliveris Oakesas pritarė: „Tai labai romantiška idėja, bet akivaizdu, kad traukinys į 2026-uosius jau išvažiavo.“

„Manau, kad tai dalykas, apie kurį bus diskutuojama vėliau, nes tai iš tiesų būtų įdomus pokytis. Tačiau, kaip sakė Zakas, jau esame pernelyg toli šiame procese pasistūmėję į priekį.“