Vandeniliu varomų automobilių klasės debiutas atidėtas iki 2027 m.


© Toyota
Vandeniliu varomų lenktyninių automobilių klasės debiutas 24 val. trukmės Le Mano lenktynėse atidedamas iki 2027 m. Tai pranešė „Automobile Club de l’Ouest“ (ACO) prezidentas Pierre‘as Fillonas.
„2026 m. nėra realu, dabar kalbame apie 2027 m. Kadangi turime skirti šiek tiek laiko saugumui užtikrinti, tai užtruko ilgiau, nei tikėjomės. Tad dabar kalbame apie 2027 m.“, – sakė P. Fillonas.
Jis pabrėžė, kad elektra ir vandeniliniu varomas prototipas „MissionH24“, kurio bandymai trasoje turėtų prasidėti 2025 m. pradžioje, nesivaržys vienoje iš WEC čempionato klasių.
„H24 nėra skirtas lenktynėms Le Mane. H24 yra skirtas „Michelin Le Mans“ taurei, galbūt ELMS. Mes nesame gamintojas. Automobilis yra tik laboratorija, kurioje mokomės, ką turime daryti saugos ir degalų papildymo srityse. Dirbdami su šiuo automobiliu daug ko išmokome.“
Kadangi iki 2027 m. Le Mano lenktynių liko mažiau nei ketveri metai, kol kas neaišku, kiek susidomėjimo sulauks naujoji klasė, kurioje būtų varžomasi tik vandeniliu varomais automobiliais. Birželio mėnesį Le Mane pristačiusi „GR H2 Racing Concept“ (nuotraukoje), „Toyota“ išreiškė ketinimą lenktyniauti su vandeniliniu varomu prototipu.
Kalbama, kad „Hyundai“ taip pat svarsto galimybę dalyvauti čempionate. Tačiau atsižvelgiant į tai, kad dabartinė LMH/LMDh klasė, kur lenktyniaujama su hibridiniais automobiliais, sulaukė itin didelio susidomėjimo, neaišku, ar gamintojai bus pakankamai suinteresuoti ateityje dalyvauti naujoje klasėje, kurioje bus naudojami tik vandeniliu varomi automobiliai.