Veiksmo nestokojusiose lenktynėse Brazilijoje - M. Verstappeno triumfas


© Getty Images / Red Bull Content Pool
Brazilijoje, Interlagos trasoje surengtose F-1 lenktynėse, kuriose netrūko incidentų ir lenkimų, po ilgokos pertraukos vėl pergalę iškovojo čempionato lyderis Maxas Verstappenas, startavęs tik iš 17-os pozicijos.
Lenktynėms dar net neprasidėjus, sportininkams įveikiant apšilimo ratą, iš trasos išlėkė ir kontakto su apsaugine siena neišvengė „Aston Martin“ atstovas Lance‘as Strollas. O bandydamas sugrįžti į trasą, kanadietis užstrigo žvyre, saugos zonoje.
Pašalinus „Aston Martin“ automobilį, sportininkai pradėjo dar vieną apšilimo ratą, bet jį užbaigus buvo nuspręstą lenktynių startą atidėti. Bet lenktynėms dar neprasidėjus buvo pranešta, kad kvalifikacijos nugalėtojas Lando Norrisas galimai pažeidė taisykles, jog pajudėjo iš starto vietos tada, kai negalėjo to daryti.
Varžyboms galų gale prasidėjus, iš antros pozicijos startavęs George‘as Russellas aplenkė L. Norrisą ir tapo lenktynių lyderiu. O nespėjus įveikti pirmojo rato, trasoje pasisuko ir į rikiuotės galą nukrito „Red Bull“ atstovas Sergio Perezas.
Startavęs iš septynioliktos pozicijos, čempionato lyderis Maxas Verstappenas jau antrame rate važiavo dešimtoje vietoje. O dar po poros ratų, aplenkęs Pierre‘ą Gasly ir Fernando Alonso, olandas pakilo į aštuntą vietą.
Pirmasis iš lyderių grupės sustojimą nusprendė atlikti penktoje vietoje važiavęs Charlesas Leclercas. Pasukęs į techninio aptarnavimo zoną 25-ame rate, pasikeitęs padangas „Ferrari“ sportininkas į trasą grįžo tryliktoje vietoje. Bet sportininkas greitai pakilo viena pozicija aukštyn, kai už trasos ribų atsidūrė kontakto su Oscaru Piastri neišvengęs Liamas Lawsonas.
28-ame lenktynių rate iš trasos išlėkė „Haas“ atstovas Nico Hulkenbergas. Dėl to prasidėjo virtualaus saugos automobilio fazė. O pasinaudoję situacija, daugelis sportininkų atliko sustojimus. Tarp jų - iki tol pirmoje ir antroje vietose važiavę G. Russellas ir L. Norrisas. Po sustojimo jie į trasą grįžo ketvirtoje ir penktoje vietose, o nauju lyderiu tapo Estebanas Oconas, kuris stengėsi už savęs išlaikyti M. Verstappeną.
Prieš trasoje pasirodant saugos automobiliui 30-ame rate, L. Norrisas spėjo aplenkti G. Russellą ir pakilti į ketvirtą vietą. O įveikus dar du ratus automobilį sudaužė „Williams“ sportininkas Franco Colapinto. Po šios avarijos buvo priimtas sprendimas lenktynes laikinai sustabdyti.
Po kurio laiko pratęsus lenktynes, trumpam už trasos ribų išlėkė L. Norrisas, o tuo pasinaudojęs G. Russellas aplenkė varžovą ir pakilo į ketvirtą vietą.
Įveikus 40 ratų, lenktynės baigėsi „Ferrari“ sportininkui Carlosui Sainzui. Ispanui nesuvaldžius automobilio, jis išlėkė iš trasos ir trenkėsi į apsauginę sieną. O po šio incidento trasoje vėl pasirodė saugos automobilis.
Pastarajam pasitraukus iš trasos ir pratęsus lenktynes, M. Verstappenas aplenkė E. Oconą ir tapo nauju lenktynių lyderiu. O L. Norrisas pirmame posūkyje išlėkė už trasos ribų, o sugrįžęs į ją atsidūrė septintoje vietoje už komandos draugo O. Piastri. Bet po kelių ratų australui komanda nurodė į priekį praleisti L. Norrisą.
Atsidūręs rikiuotės priekyje, M. Verstappenas su kiekvienu ratu vis tolo nuo varžovų. Olandas sėkmingai įveikė paskutinius ratus ir po ilgokos pertraukos vėl iškovojo pergalę. Jis už savęs paliko puikiai pasirodžiusią „Alpine“ komandą ir jos sportininkus - E. Oconą ir P. Gasly.
Pirmoje varžybų pusėje pirmavęs, bet vėliau kelias pozicijas praradęs G. Russellas lenktynių pabaigoje nesugebėjo aplenkti P. Gasly, tad turėjo pasitenkinti ketvirta vieta, o penketuką užbaigė C. Leclercas.
Kurį laiką dėl pergalės kovojęs, bet vėliau už pirmojo penketuko atsidūręs L. Norrisas liko šeštas. Už jo finišo liniją septintoje vietoje kirto Y. Tsunoda ir komandos draugas O. Piastri, kuriam teisėjai skyrė 10 sek. baudą.
Varžybų pabaigoje devintoje vietoje važiavęs L. Lawsonas atlaikė L. Hamiltono spaudimą, o britas apsigynė nuo S. Perezo ir finišavo dešimtas.