Vienuoliktame sezone lenktynininkai privalės atlikti bent vieną sustojimą

Arūnas Brasas

12/3/2024

Nissan sustojimas Formulė-E
Nissan sustojimas Formulė-E

© Andrew Ferraro/LAT Images

Vienuoliktame „Formulės-E“ sezone, kuris vyks 2024-2025 m., lenktynininkai varžybų metu privalės bent kartą apsilankyti techninio aptarnavimo zonoje.

Naujame sezone bus išbandyta „Pit Boost“ koncepcija. Tad sportininkams apsilankius techninio aptarnavimo zonoje elektra varomo „Gen3 Evo“ automobilio baterija bus įkrauta 10 proc. Teigiama, kad sustojimas užtruks iki 30 sek.

Sustojimų, kuomet įkraunama automobilio baterija, idėja buvo svarstoma dar „Gen3“ eros pradžioje, 2022 m., tačiau dėl patikimumo ir saugumo problemų FIA ir „Formulės-E“ organizatoriai tik dabar nusprendė, kad ją galima naudoti varžybų metu.

Koncepcija pirmą kartą buvo išbandyta per lenktynių simuliaciją, kuri buvo atlikta priešsezoninių bandymų metu Jaramos trasoje, Ispanijoje. Jos metu surinkti duomenys buvo išanalizuoti čempionato ir federacijos. Galų gale buvo priimtas sprendimas uždegti šiai koncepcijai žalią šviesą.

Siekiant padidinti taktinę įvairovę, sustojimai bus privalomi tik tais savaitgaliais, kai bus rengiama po dvi lenktynes. Tad sustojimus teks atlikti vienose iš dviejų varžybų metu.

Sustojimus, kurių metu bus įkraunama automobilio baterija, sirgaliai turėtų pamatyti Džidos trasoje, kur vasario 14-15 bus surengtos FE lenktynės. Sustojimai taip pat bus atliekami etapuose Monake, Tokijuje, Šanchajuje, Berlyne ir Londone.

Nors „Pit Boost“ koncepcija jau įtraukta į sporto taisykles, kaip skelbia „Motorsport.com“, kitą savaitę per FIA Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdį bus svarstoma, kaip „Atakos režimas“ („Attack Mode“) bus derinamas su naująja technologija.

Pasirinkus „Atakos režimą“, automobilio galia padidėja 350 kW, o nuo vienuoliktojo sezono sportininkai galės pasinaudoti ir visų ratų pavara. Tad „Pit Boost“ turėtų tapti dar vienu taktiniu elementu, kuris gali paįvairinti lenktynes.