WEC teisėjai diskvalifikavo „Peugeot“

Arūnas Brasas

3/3/2024

Peugeot WEC
Peugeot WEC

© FIAWEC / DPPI

Dėl taisyklių pažeidimo, 93 numeriu pažymėtas „Peugeot“ komandos automobilis buvo diskvalifikuotas iš WEC čempionato Katare surengtų lenktynių.

Varžybų pabaigoje jį vairavęs Jeanas-Ericas Vergne‘as susidūrė su problemomis. Važiavęs antras, prancūzas buvo trumpam sustojęs trasoje. Galų gale jam pavyko pasiekti finišą, bet tik naudojant elektra varomą variklį. Vos kirtęs finišo liniją septintoje vietoje, sportininkas iš karto sustojo starto/finišo tiesiojoje.

Tačiau po ilgai trukusio tyrimo teisėjai paskelbė, kad „Peugeot“ pažeidė tiek sportines, tiek technines taisykles. Jų teigimu, pasibaigus lenktynėms, J.-E. Vergne‘as su automobiliu negrįžo į techninio aptarnavimo zoną. O tai, jog automobilis į „parc ferme“ grįžo „ne savo jėga“, buvo dar vienas taisyklių pažeidimas.

„Lenktynininkas pažeidė techninį reglamentą (LMH techninio reglamento 5.3.2 str.), nes, pasinaudojęs MGUK pasiekė finišą, tačiau negrįžo į techninio aptarnavimo zoną“, - rašoma teisėjų pranešime.

„Dėl šio pažeidimo ir dalyvio pasirinkimo nesilaikyti šios techninės taisyklės, tikintis būti klasifikuotam, 93 numeriu pažymėtas automobilis galėjo kirsti liniją prieš visiškai sustodamas tiesiojoje. Tačiau lenktynininkas negali siekti naudos dėl bet kokio jo padaryto pažeidimo, susijusio su atitinkama taisykle.“

„Be to, 93 automobilis negalėjo grįžti į „parc ferme“ pagal 2024 m. FIA WEC sportinių nuostatų 15.1.1 ir 15.1.3 straipsniuose nurodytas sąlygas. Todėl teisėjai dėl šių dviejų taisyklių pažeidimų nusprendė diskvalifikuoti 93 numeriu pažymėtą automobilį.“

„Stellantis Motorsports“ direktorius Jeanas Marcas Finot atskleidė, kad automobilis paskutiniuose ratuose sustojo dėl to, jog greičiausiai baigėsi degalai. Kad taip gali nutikti, komanda žinojo paskutinio sustojimo metu, kuomet iškilo problemų pildant degalus.

„Deja, tai, kas įvyko paskutiniame rate, nebuvo suplanuota“, - sakė J. M. Finotas. „Turime išanalizuoti, bet manau, kad turėjome problemų su automobilio degalų papildymu, kai atlikome „Splash and dash“ sustojimą. Automobilyje nebuvo numatytos degalų normos. Turime atlikti analizę.“