WRC nuo 2025 m. atsisakys hibridinių sistemų


© M-Sport
FIA paskelbė, kad nuo 2025 metų WRC čempionato „Rally1“ automobiliuose neliks hibridinių sistemų.
Federacija pasidalijo pagrindiniais su WRC susijusiais ateities tikslais, kurie buvo pristatyti šiandien vykusiame Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje.
Tikslai buvo suformuluoti atlikus išsamią WRC analizę, kurią atliko FIA darbo grupė, praėjusių metų gruodį sudaryta siekiant „įvertinti ir rekomenduoti būsimą ralio kryptį“, kurią lėmė sumažėjęs dalyvių skaičius.
Federacija paskelbė, kad „Rally1“ automobilis išliks aukščiausios klasės pagrindu, tačiau, siekiant sumažinti išlaidas, juose neliks hibridinės sistemos, bus supaprastinta aerodinamika ir sumažintas „restriktorius“.
Su automobiliu be hibridinės sistemos galima dalyvauti galingiausioje klasėje jau šiemet. Bet jos vietoje turi būti sumontuotas sistemos svorį atitinkantis balastas. Ir su tokiu automobiliu negalima kovoti dėl čempionato taškų.
„Dabartinis „Rally1“ automobilis ir 2025 m. ir 2026 m. išliks pagrindiniu WRC automobiliu, tačiau bus modifikuotas siekiant sumažinti sąnaudas ir pagerinti rezultatus“, - rašoma FIA pranešime.
„Tarp šių pakeitimų - hibridinės sistemos atsisakymas. Pajėgumas bus kompensuojamas sumažinus bendrą svorį, oro ribotuvą ir supaprastinus aerodinamiką.“
Nuo 2025 m. WRC varžybose bus galima naudoti „Rally2“ automobilius su WRC paketu, kurį sudarys didesnis ribotuvas ir išmetimo vamzdis, kitokia pavarų dėžė ir galinis sparnas. Taip siekiama sumažinti „Rally1“ ir „Rally2“ automobilių pajėgumo skirtumą.
Nuo 2026 m. WRC aukščiausio lygio kategorijai bus įvestos pakoreguotos techninės taisyklės, pagrįstos dabartine „Rally1“ koncepcija.
Pagal naują reglamentą, siekiant sumažinti išlaidas, bus naudojama bendra saugumo kamera, o gamintojams ir kitiems konstruktoriams bus leista kurti automobilius su savo kėbulu, paremtu serijiniais modeliais, sukurtais pagal griežtus techninius kriterijus, tokius kaip svorio centras ir aerodinamika.
Variklio galia bus apribota iki 330 AG. Motoro ir pavarų dėžės kaina bus ribojama, o technologijos bus apribotos iki „Rally2“ lygio. Aerodinaminis efektyvumas bus taip pat ribojamas. Apribotas bus ir maksimalus greitis.
Tokio automobilio kaina bus ne didesnė kaip 400 tūkst. eurų, o WRC gamintojai privalės pateikti savo automobilius pardavimui.
Pasitaikius pirmai galimybei, WRC bus įvesta elektra varomų automobilių kategorija. FIA techniniam skyriui pavesta parengti tinkamas taisykles, pagal kurias būtų išsaugota „Rally1“ saugos kamera ir pasiektas našumo lygiavertiškumas su „Rally1“ automobiliais, kurie bus varomi tvariais degalais.