„Yamaha“: nerealu galvoti, kad šiemet pradėsime naudoti V4 variklį

Arūnas Brasas

2/23/2025

Yamaha MotoGP bandymai
Yamaha MotoGP bandymai

© Yamaha Motor Racing Srl

„Yamaha“ teigia, kad V4 variklis „MotoGP“ lenktynėse debiutuos tik tada, kai akivaizdu, jog jis yra akivaizdžiai geresnis už dabar naudojamą I4 motorą.

Po to, kai prieš kelis metus iš čempionato netikėtai pasitraukė „Suzuki“, „Yamaha“ liko vienintelė gamintoja, kuri savo motocikluose naudoja I4 variklius.

Nors su tokiu motoru japonai iškovojo ne vieną čempionų titulą, po to, kai dėl pergalių ir titulų ėmė kovoti „Ducati“, daugelis gamintojų į savo motociklus taip pat pradėjo montuoti V4 variklius.

Praėjusių metų antroje pusėje „Yamaha“ patvirtino, kad kuria V4 motorą ir užsiminė apie tai, kad jo debiuto lenktynių trasoje galime sulaukti dar šiemet. Tačiau dabar naujasis „Yamaha“ komandos vadovas Paolo Pavesio teigia, kad V4 variklis greičiausiai debiutuos tik kitais metais.

„Kalbant apie trumpalaikius ir vidutinės trukmės laikotarpius, mūsų tikslas yra finišuoti pirmame penketuke. Bet tuo pačiu mes dirbame prie V4 projekto. Ir tai visas motociklas, ne tik variklis“, - sakė P. Pavesio.

„Dirbdami dėl rytojaus, dėl geresnių rezultatų turime kovoti šiandien. Kai motociklas su V4 varikliu bus geresnis už tą, kurį naudojame dabar, jei taip kada nors bus, tada mes jį naudosime lenktynėse.“

„Dabar nerealu galvoti apie perėjimą prie V4 variklio šiais metais. Kai paruošime tokį motociklą savo lenktynininkams, turime būti įsitikinę, kad jis tinkamai paruoštas.“

Naujasis „Yamaha“ V4 variklis turėjo būti išbandytas dar praėjusių metų gruodį, tačiau bandymai buvo atšaukti, o dabar kalbama, kad jis bandomuosiuose važiavimus bus išmėgintas tik balandžio mėnesį.

Jei „Ducati“, „Aprilia“ ir KTM nuo sezono pradžios nebegalės tobulinti savo variklių, „Yamaha“ ir „Honda“ galės toliau tęsti technikos tobulinimo darbus, nes šiemet japonų gamintojams yra taikomos nuolaidos dėl galiojančių koncesijos taisyklių.