„Yamaha“ patvirtino – nuo kito sezono naudos V4 variklius
Arūnas Brasas
11/16/2025


© Yamaha Motor Co., Ltd.
„Yamaha“ oficialiai patvirtino, kad nuo kitų metų „MotoGP“ čempionate naudos V4 variklius.
Šiemet japonų gamintojas ne tik tęsė darbus ties naudojamu i4 varikliu, bet ir sukūrė bei bandė naują V4 motorą.
Po ne vieną mėnesį trukusių bandymų, „Yamaha“ nusprendė naują variklį išbandyti Misano trasoje vykusiose „MotoGP“ lenktynėse. Komandos bandytojas Augusto Fernandezas su naujos specifikacijos motociklu, kuriame sumontuotas V4 variklis, taip pat startavo lenktynėse Malaizijoje bei sezono finale Valensijoje.
Nors sportininkų komentarai apie naują variklį buvo skirtingi, „Yamaha“ oficialiai patvirtino, kad nuo kito sezono čempionate naudos motociklus tik su V4 varikliais.
„Yamaha Motor Co., Ltd. patvirtina, kad nuo kitų metų „MotoGP“ sezono į „YZR-M1“ motociklus bus montuojami V4 varikliai“, – rašoma gamintojo pranešime spaudai.
„Šis sprendimas atitinka anksčiau išreikštus „Yamaha“ ketinimus pereiti prie naujo tipo variklio, pabrėžiant „Yamaha“ variklių vystymo strategijos nuoseklumą ir skaidrumą.“
„Yamaha“ teigimu, perėjimas prie V4 variklio „turėtų užtikrinti geresnę akceleraciją, geresnį valdymą stabdant ir didesnį prisitaikymą prie naujausių padangų bei aerodinamikos reikalavimų.“
Gamintojas taip pat patvirtino, kad visi keturi sportininkai, kurie lenktyniaus „Yamaha“ motociklais, tarp kurių ir daugkartinis Pasaulio „Superbike“ čempionas Toprakas Razgatlioglu, antradienį Valensijoje vyksiančiuose bandymuose išmėgins motociklus su V4 varikliu.
Kad galėtų tinkamai integruoti V4 variklį, „Yamaha“ turėjo iš esmės perkurti M1, su kuriuo paskutinį kartą, 2021 m., čempionu tapo Fabio Quartararo.
Naujas 1000 cm³ tūrio V4 variklis „MotoGP“ čempionate bus naudojamas tik vieną sezoną, nes nuo 2027 m., kai įsigalios naujas techninis reglamentas, variklių tūris bus sumažintas iki 850 cm³.


