„Yamaha“ pristatė M1 motociklą su V4 varikliu

Arūnas Brasas

9/11/2025

Yamaha
Yamaha

© Yamaha Motor Racing Srl

Prieš šį savaitgalį vyksiančias „MotoGP“ lenktynes, „Yamaha“ pristatė savo M1 motociklą su V4 varikliu.

Nors „Yamaha“ motociklo prototipas su V4 motoru buvo bandomas ne vieną mėnesį, visi ankstesni važiavimai vyko už uždarų durų, todėl tai pirmas kartas, kai jis buvo parodytas viešai.

Oficialiai lenktynėse šis motociklas debiutuos šį savaitgalį, o juo lenktyniaus „Yamaha“ bandytojas Augusto Fernandezas.

„Yamaha“ lyderis Fabio Quartararo jau išbandė šį motociklą privačiuose bandymuose Barselonoje praėjusį pirmadienį ir manoma, kad dar kartą jį išmėgins Misano trasoje vyksiančiuose bandymuose kitą pirmadienį.

„Yamaha“ liko vienintelė gamintoja „MotoGP“ čempionate, naudojanti I4 variklį, tačiau pastaraisiais metais nusprendė, kad ši koncepcija jau pasiekė savo ribas. Todėl, nepaisant to, kad 2027 m. įsigaliojus naujoms taisyklėms čempionate bus naudojami 850 cm³ tūrio varikliai, „Yamaha“ tęsė 1000 cm³ V4 motoro kūrimo ir tobulinimo darbus.

„Yamaha“ su tokiu motociklu planuoja visose lenktynėse varžytis nuo kitų metų. Tačiau taisyklės gali tam užkirsti kelią.

Nors „Yamaha“, kuriai kaip ir „Honda“, taikoma daug nuolaidų tobulinant motociklą, naujoji M1 versija laikoma visiškai nauju motociklu.

Kitas „Yamaha“ bandytojas Andrea Dovizioso teigė, kad naujasis motociklas turi daug potencialo.

„Nuo pat pirmųjų bandymų Malaizijoje šis projektas man suteikė labai gerų įspūdžių“, – sakė italas. „Kai tik išbandžiau V4 prototipą, jis man iš karto patiko. Su kiekvienu važiavimu pojūtis gerėjo. Visada jaučiau didelį potencialą.“

„Šiuo metu galiu pasakyti, kad progresas atitinka mūsų lūkesčius“, – pridūrė M1 projekto vadovas Kazuhiro Masuda. „Jei šį savaitgalį ir pirmadienį viskas klostysis gerai, kiti žingsniai - papildomi bandymai Sepange ir Valensijoje.“

„Yamaha“ taip pat paskelbė, kad minėtasis A. Fernandezas išliks bandytoju 2026 ir 2027 metais.