ACO Le Mane pristatė vandeniliu varomą „H24 EVO“

Arūnas Brasas

6/12/2024

ACO Le Manas vandenilis
ACO Le Manas vandenilis

© ACO

ACO („Automobile Club de l'Ouest) pristatė naujausią vandeniliu varomo „MissionH24“ koncepcinio automobilio „H24 EVO“ versiją. Tai naujausia ACO lenktyninio automobilio versija, sukurta pagal koncepciją, kuri buvo pristatyta praėjusių metų spalį.

Prancūzai neatsisako savo planų įtraukti vandeniliu varomą techniką į garsiąsias ištvermės lenktynes. Planuojama, kad nauja kategorija, kurioje bus naudojami vandeniliu varomi automobiliai, atsiras 2027 m.

„H24 EVO“ sukurtas ADESS važiuoklės „su LMP tipo konstrukcija“ pagrindu. Naudojant vandenilį pasiekiama 300 kW (402 AG) galia. O elektra varomo variklio, sukančio galinius ratus, galia siekia 650 kW (872 AG).

Sumontuoti du maždaug 100 kg sveriantys bakai, talpinantys 7,8 kg 700 barų slėgio vandenilio. ACO teigimu, su tokiu automobiliu lenktynėse be sustojimo būtų galima važiuoti 25-30 minučių.

Vandeniliu varomą automobilį iki šiol bandė „Vector Sport LMP2“ lenktynininkas Stephane‘as Richelmi. O ateityje prie jo prisijungs ir taip pat bandytojo pareigas atliks buvęs „Audi“ DTM ir GT3 lenktynininkas Adrienas Tambay.

„Po to, kai automobilis buvo pristatytas praėjusiais metais, jį pradėjome kurti šių metų pradžioje“, - pristatymo metu sakė projekto technikos direktorius Basselis Aslanas.

„Tai prototipas su centrine vieta lenktynininkui, turintis 50 proc. didesnį galios tankį. Automobilį pirmą kartą tikimės išbandyti 2025 m., o ateityje su juo lenktyniauti.“

„Siekiame, kad mūsų greitis būtų panašus į greičiausių GT3 klasės automobilių. Su juo galima be sustojimo važiuoti 30 minučių, o sustojimas degalams papildyti truktų dvi minutes, tačiau tai tik pradžia.“

„H24 EVO“ šią savaitę Le Mano trasoje nepasirodys. Tuo tarpu su „Alpine Alpenglow Hy4“, „MissionH24 H24“ ir „Ligier JS2 RH2“ bus įveikti keli demonstraciniai ratai.

ACO Le Manas vandenilis
ACO Le Manas vandenilis

© ACO