„Hyundai“ vadovas neigiamai vertina planuojamus pokyčius WRC čempionate

Arūnas Brasas

4/1/2024

Cyrilas Abiteboulas Hyundai
Cyrilas Abiteboulas Hyundai

© Hyundai Motorsport

„Hyundai“ vadovas Cyrilas Abiteboulis gana santūriai pasisakė apie pokyčius, kurie laukia WRC čempionato artimiausioje ateityje. Nors prancūzas tiesiogiai nepasakė, kad gamintojas gali pasitraukti, užuominų apie tai jo komentaruose tikrai galima įžvelgti.

Vasario mėnesio gale Tarptautinė automobilių federacija (FIA) paskelbė apie pokyčius, kurie laukia pasaulio ralio čempionato (WRC).

Po šio sezono bus atsisakyta hibridinių sistemų. FIA taip pat siekia sumažinti „Rally1“ automobilių kainą. Reformų pakete taip pat nurodoma, kad čempionate dalyvaujantis gamintojas turi būti pasirengęs parduoti savo automobilį privatiems asmenims.

Pokyčiais nėra patenkintas „Hyundai“ komandos vadovas Cyrilas Abiteboulas, kuris savo nuomonę apie WRC situaciją išsakė prancūzų žurnalui „Autohebdo“.

Prancūzas kol kas negrasina pasitraukimu iš čempionato, bet neslepia nepasitenkinimo.

„Turime atsargiai kalbėti apie temas, apie kurias šiuo metu diskutuojame. Tai, kas buvo paskelbta, yra sudėtingi dalykai. Tad žodžiai turi būti parenkami atsargiai“, - sakė C. Abiteboulas.

„Kad visiškai suprastum, apie ką kalbama, reikia perskaityti kelis kartus, net jei ir esi dalyvis. Tai, kas paskelbta, turi rimtų pasekmių, pradedant mūsų projektais.“

„Hyundai“ vadovybė praėjusiais metais pasamdė mane, kad įgyvendinčiau komandos pertvarkymo planą, sustiprinčiau lenktynininkų sudėtį ir, aišku, techninę automobilio strategiją. Tai pagrįsta galiojančiomis taisyklėmis.“

Tačiau dabar viskas keičiasi, o tai erzina „Hyundai“ komandos vadovą.

„Kai esi įpusėjęs du trečdalius projekto ir sumaišomos kortos, tai turi įtakos tolimesniems veiksmams. Visada sakiau, kad „Hyundai“ yra labai atsidavusi raliui, ir taip yra jau 11 metų, tačiau mes esame čia tam, kad galėtume laimėti.“

„Hyundai“ jau yra pradėjusi kurti automobilius 2025 m. ir 2026 m. sezonams. Dabar atrodo, kad šios pastangos nuėjo perniek. Kalbame ne apie tai, ar verta, ar ne. Jei būtume galėję tai padaryti, būtume padarę. Atsižvelgdami į FIA sprendimus, negalėsime, nors esame labai pasistūmėję į priekį su automobiliu, kurį FIA leido naudoti prieš kelis mėnesius.“

„Dabar viską galima išmesti į šiukšlinę. Be abejo, yra sportinių klausimų, tačiau tam tikru momentu reikia galvoti ir apie save bei varžovus. Negalime sau leisti likti sporte, kuriame būtume tik statistai.“

C. Abiteboulo buvo paklausta, ar dėl pokyčių „Hyundai“ gali pasitraukti iš WRC.

„Kol kas vis dar yra noro kovoti. Tai yra gairės, kurias dar turi patvirtinti Pasaulio automobilių sporto taryba. Mes ir toliau teikiame savo argumentus. Nenoriu svaidytis grasinimais. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad grasinimais nieko nepasieksi. Man tai yra silpnumo ženklas. Mūsų pasitraukimas turėtų tik neigiamą reikšmę, o aš manau, kad mums verčiau reikėtų kartu galvoti apie papildomos vertės kūrimą.“

C. Abiteboulas siūlo paprastą būdą, kaip padidinti dalyvių skaičių ir suteikti galimybę varžytis jauniems sportininkams.

„Jau siūliau idėją leisti čempionate naudoti po keturis automobilius. Norime daugiau dalyvių? Jei trys gamintojai naudotų po keturis automobilius, turėtume jų dvylika. Norime daugiau jaunų sportininkų? Padarykime taip, jog kiekviena komanda privalėtų jiems suteikti galimybę, kaip tai daroma kituose čempionatuose. Ištvermės lenktynėse sportininkai yra suskirstomi į skirtingas klases, o F-1 yra privaloma suteikti galimybę jaunam sportininkui išbandyti automobilį laisvose treniruotėse, taip pat yra F-1 akademija.“

„WRC čempionate siekiama sumažinti skirtumus tarp „Rally2“ ir „Rally1“ automobilių. Suprantu trumpalaikę filosofiją, 2027 metų belaukiant. Tačiau nemanau, kad tame nėra jokių trūkumų. Turime visapusiškai išanalizuoti pasekmes. Beveik kas savaitę rengiame susitikimus su FIA. Galime plėtoti savo mintis, o kartais ir prieštaravimus, bet valdymo organu ir toliau lieka FIA.“

C. Abiteboulas abejoja, kad taisyklių pokyčiai į čempionatą pritrauks naujų gamintojų.

„Negaliu kalbėti už kitus. Mes sakome, kad norime, jog prie čempionato prisijungtų daugiau gamintojų. Norime vidaus degimo variklių, norime elektra varomų... Iškėliau klausimą dėl hibridinių automobilių. Nežinia kodėl, bet gavome gana griežtą neigiamą atsakymą. Kalbu ne apie tai, ką turime dabar čempionate. Matome, kad pastaraisiais mėnesiais automobilių rinka keitėsi ir persiorientavo į šią technologiją. Kartais darosi net juokinga dėl to, kad mes nuolat susipriešiname. Galiu tik išreikšti savo nuomonę. Galbūt atsiras žmonių, kurie norės mūsų išklausyti. Arba ne.“