IMSA pripažino padariusi klaidą 24 val. lenktynėse Daytonoje


© Porsche AG
Amerikiečių IMSA čempionatas pripažino, kad praėjusį savaitgalį Daytonoje vykusiose 24 val. trukmės lenktynėse dalyviams per anksti buvo parodyta finišo vėliava.
Sekmadienį, varžyboms artėjant prie pabaigos, TV ekrano kampe daugelis matė, kad iki finišo buvo likę 2 ratai. Dalyviams tuomet įveikus dar vieną ratą, buvo parodyta finišo vėliava. Su Tomu Blomqvistu dėl pergalės kovojęs Felipe Nasras finišo liniją kirto pirmas. Tiesa, tuomet iki oficialios lenktynių pabaigos dar buvo likę 1 min. ir 35 sek.
Šią savaitę Tarptautinės automobilių sporto asociacijos (IMSA) išplatintame pranešime teigiama, kad finišo vėliava per anksti buvo parodyta dėl teisėjų klaidos.
„Dėl teisėjų klaidos IMSA netyčia paskelbė ir iškėlė baltą vėliavą, kai iki lenktynių pabaigos buvo likusios mažiau nei trys minutės“, - rašoma pranešime. „Įveikus dar vieną ratą, lenktynėse pirmavusiam GTP klasės automobiliui, pažymėtam 7 numeriu, buvo parodyta finišo vėliava. Tuo metu iki finišo buvo likę 1 min. 35,277 sek. Tad 24 val. trukmės lenktynės baigėsi vienu ratu anksčiau.“
„Remiantis 2024 m. IMSA sporto nuostatų ir papildomų nuostatų 49 straipsniu, jei finišo vėliava netyčia ar kitu būdu iškeliama anksčiau, nei pirmaujantis automobilis įveikia numatytą ratų skaičių arba kol nesibaigė nustatytas laikas, lenktynės vis tiek laikomos pasibaigusiomis.“
Jei sportininkai būtų įveikę dar vieną ratą, pirmavęs F. Nasras galbūt būtų padaręs didesnę klaidą, o tuo pasinaudojęs T. Blomqvistas būtų iškovojęs pergalę. Bet mažai tikėtina, jog situacija būtų pasikeitusi ir po dar vieno rato, nes minėtasis T. Blomqvistas, nors ir važiavo arti varžovo, nesugebėjo jo aplenkti per paskutines 30 min.
Varžybose nugalėjęs F. Nasras sakė, kad komanda radijo ryšiu jam pranešė, kad priešpaskutinio rato pabaigoje jam bus parodyta finišo vėliava. Brazilo teigimu, net ir po to, kai jis kirto finišo liniją, dėl viso pikto dalį trasos įveikė važiuodamas dideliu tempu.