Teisėjai diskvalifikavo „Cadillac“, nubaudė „AF Corse“

Arūnas Brasas

3/29/2024

Cadillac WEC
Cadillac WEC

© FIAWEC / DPPI

Praėjus beveik mėnesiui nuo pirmojo šių metų pasaulio ištvermės lenktynių čempionato (WEC) etapo Katare, teisėjai paskelbė, kad iš lenktynių diskvalifikavo 2 numeriu pažymėtą „Cadillac“ komandos automobilį.

Pirmose sezono lenktynėse su „Cadillac“ automobiliu galingiausioje „Hypercar“ klasėje varžėsi Earlas Bamberis, Alexas Lynnas ir Sebastienas Bourdais. Ši trijulė finišavo penktoje vietoje, bet dėl nusižengimo techniniam reglamentui ją prarado.

Penktadienį paskelbtame teisėjų sprendime teigia, kad „3D skenavimo ir atliktų tyrimų rezultatai rodo, kad galinio difuzoriaus juostos, sumontuotos kairėje ir dešinėje pusėje, yra aukštesnės (Z ašyje) nei oficialioje kėbulo CAD sistemoje nurodyta nominali vertė, įskaitant leistinas paklaidas“.

Kovo 3 d., sekančią dieną po lenktynių Katare, teisėjai gavo dvi technines ataskaitas, kuriose teigiama, kad 2 numeriu pažymėtas „Cadillac“ pažeidė techninių taisyklių 3.11.2 straipsnį.

Kovo 16 d., teisėjai iškvietė komandos vadovą Stepheną Mitasą, kuris patvirtino, kad techninės apžiūros metu komandos atlikti matavimai buvo teisingi. „Cadillac“ taip pat pateikė važiuoklės partnerės „Dallara“ techninę ataskaitą, kurioje ši pripažino, kad dvi automobilio dalys buvo pristatytos komandai be galutinės kokybės kontrolės patikros.

Nors teisėjai pripažino, kad nei „Cadillac“, nei „Dallara“ neturėjo blogų ketinimų, buvo priimtas sprendimas diskvalifikuoti automobilį iš lenktynių, nes jis pažeidė FIA ir „Automobile Club de l'Ouest“ nustatytas technines taisykles.

„Cadillac“ automobilis tapo antruoju, kurį iš pirmų sezono lenktynių diskvalifikavo teisėjai. Už taisyklių pažeidimus taip pat buvo diskvalifikuotas 93 numeriu pažymėtas „Peugeot“ automobilis.

Diskvalifikavus „Cadillac“, į pirmąjį dešimtuką pakilo ir pirmąjį tašką iškovojo 20 numeriu pažymėtas „BMW M Hybrid V8“ automobilis.

AF Corse Ferrari WEC
AF Corse Ferrari WEC

© FIAWEC / DPPI

LMGT3 klasėje kovojančiai „AF Corse“ komandai buvo skirta 60 tūkst. eurų bauda už tai, kad pirmose lenktynėse ekipa nuslėpė tris operatyvinius darbuotojus.

Lenktynių metu FIA sporto delegatas atliko patikrinimą ir nustatė, kad trys žmonės sėdėjo prie kompiuterių ir dirbo techniniais klausimais, susijusiais su automobiliais. Kaip teigiama, jie nedėvėjo rausvų apyrankių, kurios naudojamos operatyviniam personalui identifikuoti.

Jie FIA prisistatė kaip rinkodaros ir komunikacijos darbuotojai ir teigė, kad leidimus jiems išdavė „Ferrari“.

Kadangi trys darbuotojai pagal profesiją yra inžinieriai, komandai buvo skirta 60 tūkst. eurų bauda, kurios 30 tūkst. eurų mokėjimas atidėtas.

Teisėjai nusprendė, kad „trijų inžinierių melas apie jų pozicijas komandoje, prisistatant rinkodaros specialistais, reiškia ne ką kitą, o bandymą nuslėpti tikrąją savo veiklą tuo metu, kai juos nustebino FIA sporto delegatas“.