2026 m. F-1 automobiliai bus vos greitesni už F-2

automotosport.lt

6/8/2024

Formulė-1
Formulė-1

© FIA

Dalis „Formulės-1“ komandų vadovų išreiškė nerimą ir prakalbo apie tai, kad pagal 2026 m. taisykles sukurti F-1 automobiliai bus vos greitesni už F-2 bolidus.

Šią savaitę FIA atskleidė naujo reglamento detales. Pagal naujas taisykles sukurti automobiliai bus truputi mažesni, lengvesni ir turės mažiau prispaudžiamosios jėgos.

F-1 automobiliai buvo 11 sek. greitesni už F-2 bolidus Monako trasoje ir 12 sek. greitesni Imoloje. Bet „Williams“ vadovas Jamesas Vowlesas perspėjo, kad įsigaliojus naujam reglamentui, ši persvara gali stipriai sumažėti.

„Svarbu, kad vis dar būtume pirmaujanti automobilių sporto serija“, - sakė jis. „Būtent taip aš mus ir matau. Mes esame viršūnė. Todėl turime užtikrinti, kad išlaikytume tokį pajėgumą ir greitį, kokį turime. Bet kalbant apie naujas taisykles, pajėgumo skirtumas, lyginant su F-2 automobiliu, gali būti vos kelios sekundės.“

J. Vowlesas pabrėžė, kad taisyklės, kurias pristatė FIA, vis dar tobulinamos.

„Tai yra pirminis taisyklių variantas. Šią savaitę buvo atlikti du pakeitimai, dėl kurių sumažėjo prispaudžiamoji jėga. Esu įsitikinęs, kad šiuo klausimu rasime geresnį sprendimą. Nėra taip, kad esame labai toli. Tačiau reikia truputi daugiau padirbėti.“

2026 m. automobiliai turės aktyvią aerodinamiką, kuri leis lenktynininkams sumažinti pasipriešinimą tiesiojoje ir padidinti prispaudžiamąją jėgą posūkiuose. „Mercedes“ sportininkas George‘as Russellas teigė, kad dėl to bus pasiektas didelis greitis tiesiojoje, bet mažesnis greitis posūkiuose.

Apie tai prakalbo ir „McLaren“ vadovas Andrea Stella, kuris nemano, kad kuriant naujas taisykles buvo rastas tinkamas balansas.

„Sakyčiau, kad šiuo metu, kai automobiliai yra tokie, kokie jie yra pagal dabartinę taisyklių versiją, prie kurios dar reikia daug padirbėti, automobiliai yra nepakankamai greiti posūkiuose ir per greiti tiesiojoje. Taigi, šiuos du aspektus reikia geriau subalansuoti.“