Gamintojai kreipėsi į FIA dėl siūlomų WRC techninio reglamento pokyčių

Arūnas Brasas

4/6/2024

Ford M-Sport WRC
Ford M-Sport WRC

© M-Sport

Pasaulio ralio čempionate (WRC) dalyvaujantys trys automobilių gamintojai, „Toyota“, „Hyundai“ ir „Ford“ („M-Sport“), kreipėsi į FIA dėl siūlomų techninio reglamento pokyčių, kurie įsigaliotų jau nuo kitų metų.

Tarp WRC komisijos pateiktų siūlymų - nuo 2025 m. atsisakyti hibridinių sistemų. Tiesa, jei jų tikrai bus atsisakyta, čempionatui teks nutraukti sutartį, galiojančią iki 2026 m. galo, su hibridinių sistemų gamintoju ir tiekėju „Compact Dynamics“.

Taip pat siekiama ne tik sumažinti „Rally1“ automobilių kainą, bet ir pajėgumo pranašumą prieš „Rally2“ automobilius. Tad įsigaliojus pakeitimams „Rally1“ automobiliai turėtų mažiau galios ir paprastesnę aerodinamiką, o „Rally2“ automobiliai, su specialiu paketu, turėtų daugiau galios ir efektyvesnę nei dabar aerodinamiką.

Kad įsigaliotų pateikti techninio reglamento pokyčiai, tam turi pritarti Pasaulio automobilių sporto taryba (WMSC), kurios posėdis vyks šių metų birželio mėnesį.

Tuo tarpu gamintojai, nepatenkinti pokyčiais, kreipėsi į FIA su prašymu palikti dabar galiojantį reglamentą iki 2026 m., kaip buvo sutarta anksčiau.

Vienas iš nepatenkintų asmenų - „Hyundai“ komandos vadovas Cyrilas Abiteboulas. Viename iš interviu prancūzas sakė, kad gamintojas negalės tinkamai pasiruošti kitų metų sezonui, nes dėl taisyklių pokyčių bus priverstas sutelkti dėmesį į kitus dalykus.

C. Abiteboulas taip pat išreiškė nusivylimą dėl to, kad jo komandai teks atsisakyti didelių investicijų į „Hyundai i20 N“ patobulinimus, kurie kitais metais, jei bus pritarta taisyklių pokyčiams, bus nereikalingi.